Nutriție

Top 10 alimente pentru detoxifiere

Autor:
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 3 minute
Vezi toate articolele despre:

Dieta modernă include adesea multe alimente prelucrate, bogate în grăsimi nesănătoase și cu un conținut ridicat de zahăr, dar și multe alte greșeli nutriționale care pot aduce importante prejudicii organismului. În afară de a încerca să elimini excesele alimentare, un accent deosebit trebuie pus pe detoxifierea prin intermediul alimentelor pe care le consumi. Îți prezentăm în continuare zece dintre cele mai eficiente alimente pentru o detoxifiere naturală a organismului tău.

1. Apa

Cel mai important element în orice cură de detoxifiere este apa, care trebuie consumată în cantități importante. De fapt, specialiștii recomandă să nu existe niciun moment în care să nu ai acces la apă pe parcursul unei zile. Desigur, acesta este doar un aspect al ecuației, consumul propriu-zis de apă fiind esențial. Cantitatea de apă necesară într-o cură de detoxifiere poate varia în funcție de anumite aspecte, cum ar fi greutatea corporală, însă poate ajunge chiar și până la 3 litri într-o zi. Evident, hidratarea corespunzătoare nu trebuie să fie neglijată nici în afara curelor de detoxifiere.

2. Lămâile

Ficatul, vezica biliară și colonul beneficiază de consumul sucului de lămâie. În primul rând, lămâia face ca organismul tău să crească producția de sucuri digestive. Rezultatul include o mai bună curățare a toxinelor din colon. În plus față de creșterea producției de sucuri digestive, sucul de lămâie imită multe dintre aceste lichide importante. Alte proprietăți detoxifiante ale lămâilor includ curățarea ficatului și a vezicii biliare, ajutorul în problemele respiratorii și eliminarea toxinelor din pori. Ca un beneficiu suplimentar, lămâile pot face apa mult mai gustoasă.

3. Varza de Bruxelles

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru a-ți detoxifia corpul este să consumi alimente care susțin funcțiile organelor cu rol în „eliminarea deșeurilor“. Acestea sunt în mod special pielea, colonul, rinichii și ficatul. Varza de Bruxelles și alte legume crucifere (cum ar fi conopida) conțin multe fibre, care sprijină buna funcționare a colonului. Rezultatul este că ficatul are mai puțin de lucru, deoarece corpul tău elimină toxinele mai mult prin intermediul colonului. Dacă varza de Bruxelles fiartă ți se pare amară, încearc-o crudă, într-o salată.

4. Ovăzul

Ovăzul are un conținut ridicat de fibre, dar funcționează și ca un diuretic. Acest lucru îți oferă beneficiul dublu de a elimina toxinele atât din rinichi, cât și din colon. În afară de asta, fulgii de ovăz conțin fibre care ajută la reducerea colesterolului și a plăcii depuse în artere. Nu-ți face griji că fulgii de ovăz nu pot fi o gustare delicioasă. Ovăzul poate fi amestecat în smoothie-uri, poate fi inclus în compoziția pentru clătite sau chiar poate fi consumat cu iaurt.

5. Linte

Boabele de linte oferă un mare plus în orice dietă de detoxifiere. În primul rând, ele sunt o sursă excelentă de proteine vegetale. Acest lucru te poate face să te simți sătul fără grăsimea, toxinele și caloriile găsite în multe surse de carne. De asemenea, lintea ajută la reglarea nivelului glicemic. Aceasta înseamnă că ești protejat împotriva efectelor negative ale fluctuațiilor nivelului de zahăr din sânge. Dacă toate aceste beneficii nu sunt suficiente pentru a te convinge să incluzi lintea în dieta ta, mai ia în considerare faptul că lintea este ușor de procurat, are un preț redus și poate fi ușor adăugată în supe sau tocane.

6. Anghinarea

Planta ierboasă de origine mediteraneană este delicioasă și are o putere extraordinară de detoxifiere. Înainte de toate, anghinarea ajută la buna funcționare a ficatului, ceea ce conduce la creșterea producției de bilă. Acest lucru înseamnă că alimentele pe care le consumi sunt digerate mai eficient, având ca rezultat îmbunătățirea absorbției nutriționale. Totodată, fibrele din anghinare ajută colonul să funcționeze mai bine. Este recomandată consumarea acesteia fiartă, la grătar sau coaptă.

7. Păpădia

Păpădia verde este un secret vechi care tinde să revină în actualitate. Bunicii noștri au înțeles că aceste verdețuri simple pot deveni delicioase dacă sunt gătite corespunzător. Ceea ce se știe cu certitudine este că păpădia e considerată un aliment excelent pentru stimularea funcției hepatice și eliminarea toxinelor din organism. Dacă decizi să culegi tu însuți plantele, alege o zonă unde nu au fost folosite îngrășăminte chimice sau insecticide.

8. Ceaiul verde

Ceaiul verde este bogat în antioxidanți care ajută organismul să lupte împotriva radicalilor liberi. Aceste elemente denumite radicali liberi determină un fel de deteriorare a celulelor, care poate duce la îmbătrânire prematură și cancer. În esență, antioxidanții sunt luptătorii care caută și distrug radicalii liberi. Dacă doriți să sporiți puterea și abilitățile de curățare ale apei cu lămâie, puteți adăuga un pliculeț de ceai verde.

9. Algele marine

Aceste ingrediente aromate folosite, printre altele, și la învelirea rolelor de sushi, au beneficii nutriționale uimitoare. Cu toate acestea, dacă dorești cu adevărat să ai parte de beneficiile de curățare ale algelor marine, alege să le folosești în salate, supe sau să le consumi sub formă de capsule. Algele au un conținut caloric scăzut, sunt excelente pentru organism și sunt extrem de bogate în fitonutrienți.

10. Turmericul

Multă lume nu realizează că un simplu condiment poate ajuta la detoxifierea organismului. Cei mai mulți consumă turmericul în ceaiuri sau se bucură de acest condiment într-o varietate de feluri de mâncare indiene. Când vine vorba de curățare, beneficiile turmericului se manifestă mai ales pentru ficat. Unii specialiști sunt atât de încrezători în beneficiile turmericului încât consideră că se poate realiza o detoxifiere eficientă numai folosind apă și prin adăugarea turmericului în dietă.

Etichete articol:
Articolul anterior
Știi care este regele tuturor antioxidanților?
Articolul următor
Sarea roz de Himalaya – cea mai pură sare din lume

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Nutriție

Te-ar putea interesa și:

Meniu