Sănătate integrativă, Video

5 cauze ascunse pentru care nu poți slăbi – VIDEO

Autor:

Bine te-am găsit, sunt Raluca Schachter și azi voi vorbi despre cauzele ascunse care stau de multe ori în calea pierderii cu succes a kilogramelor în plus! Chiar dacă este esențial a consuma o alimentație sănătoasă, neprocesată, care se potrivește metabolismului tău pentru a menține o greutate normală, dar și o sănătate bună, acesta nu este singurul factor de luat în considerare. Pot exista o serie de aspecte clinice pe care poate încă nu le-ai luat în considerare.

Vezi toate articolele despre:

Rezistența la insulină

Insulina este un hormon produs de pancreas și are rolul de a echilibra glucoza din sânge și a o transporta în celule. Cu cât nivelul de insulină este mai mare, cu atât va fi mai greu să pierzi în greutate. Gama de referință în medicina funcțională este destul de restrânsă, așadar o valoare peste 5 a insulinei indică deja o creștere.

Eliberarea de insulină necesară contracarării unui nivel ridicat de glucoză din sânge epuizează celulele până în punctul în care ele încep să refuze insulina. Așadar, celulele devin rezistente la insulină, iar glucoza nu reușește să intre în celulă. Aceasta circulă și se acumulează în sistem, provocând pagube arterelor și creierului. Pentru organism, normalizarea nivelului glicemic este prioritară și transformă astfel excesul de glucoză în trigliceride ce se depun ca și grăsime. Mai mult decât atât, rezistența la insulină scade capacitatea corpului de a folosi grăsimea acumulată pentru furnizarea de energie.

Acest proces crește, de asemenea, nivelul de serotonină, o substanță care provoacă somnolență, apatie. Persoanele care dezvoltă rezistență la insulină se simt obosite în cea mai mare parte a zilei ca și după mese, se simt înfometate, au o poftă de dulciuri care nu se reduce nici după le consumă, sunt corpolente, urinează frecvent, au un apetit ridicat, sete continuă, întâmpină dificultăți la scăderea în greutate. Rezistența la insulină constituie un risc maxim în apariția bolilor de inimă și a diabetului, conduce la o activitate scăzută a glandei tiroide, contribuie la apariția apneei, tulburări ale metabolismului hormonal și obezitate.

Rezistența la leptină

Leptina este un hormon important care stimulează metabolismul, reduce apetitul și transmite semnale organismului să ardă grăsimile. Sunt mulți factori care pot afecta în mod negativ nivelul de leptină, inclusiv: consumul de fructoză și zaharuri simple, mâncatul în exces, lipsa de somn și stresul ridicat, nivelul ridicat de insulină, exercițiul fizic prea puțin sau prea mult sau tipul greșit de exercițiu fizic, consumul de cereale și lectine.

Când consumi un exces de fructoză în dietă, ficatul nu o poate utiliza destul de repede ca și „carburant”. În schimb, organismul începe să transforme fructoza în grăsime, transportând-o în circulația sanguină sub formă de trigliceride și depozitând-o în ficat sau în jurul mijlocului. Cu cât se transformă mai multă fructoză în grăsime, cu atât nivelul de leptină va crește (pentru că grăsimea produce leptină). Și când ai cantități prea mari ale unui hormon circulând în sistem, organismul va deveni rezistent la mesajul acestuia. În cazul leptinei, creierul va începe să ignore semnalul că te-ai săturat. Vei continua să mănânci și vei lua în greutate.

Diminuarea factorilor care cauzează rezistența la leptină și inflamația este esențială, așa cum este și diminuarea masei de grăsime. În plus, este esențial să efectuezi anumite schimbări în alimentație: eliminarea alimentelor procesate, a zaharurilor, fructozei, alimentelor modificate genetic, uleiurilor vegetale industriale, lactatelor și cărnii industriale, de la animale hrănite necorespunzător. Alege carne și lactate de calitate, de la animale crescute pe pășune, fără hormoni și antibiotice, cât și legume crescute fără chimicale toxice.

Nu sări peste mese pentru a menține un nivel echilibrat al glicemiei, asigura-te că dormi cele 7-8 ore necesare, ieși în natură, alege exercițiul fizic de intensitate ridicată și scurtă, cât și exercițiul cu greutăți, și nu cel cardio, mai ales la început. De asemenea, elimină pe cât posibil produsele de igienă corporală și cele de curățenie care conțin chimicale, deoarece prezintă un stres suplimentar pentru organism și contribuie la acumularea bagajului toxic.

Disfuncții ale tiroidei

Un dezechilibru în hormonii tiroidieni, în mod special hipotiroidismul, sau disfuncții în conversia hormonilor tiroidieni pot face ca slăbitul să fie dificil sau chiar imposibil. Pentru a determina dacă ai probleme tiroidiene este necesară o analiză de sânge unde trebuie analizați markerii: TSH, Free T3, Total T3, Free T4, Total T4, Anti-TPO. Prin utilizarea unei metode integrative și funcționale vei obține informațiile corecte despre funcția tiroidei.

Producția de cortizol

Cortizolul este hormonul secretat de glandele suprarenale și un nivel ridicat va determina creșterea insulinei, contribuind la rezistență la insulină.

Cortizolul poate mobiliza trigliceridele și le poate reloca în celulele grăsimii viscerale (în jurul mijlocului). Persoanele cu un exces de grăsime depusă în jurul mijlocului și pe burtă au așadar un dezechilibru al acestui hormon steroidian.

O clasă de plante denumite adaptogene îți ajută organismul să gestioneze mai eficient stresul la care este supus zilnic. Câteva dintre aceste adaptogene sunt: ashwagandha, rhodiola, schisandra, tulsi (busuiocul sfânt), shatavari, eleuthero.

Dezechilibre ale hormonilor steroidieni

Testosteronul contribuie la dezvoltarea și menținerea masei musculare. Dacă ești deficient în testosteron, organismul va descompune țesutul muscular și vei avea dificultăți cu recuperarea după exerciții fizice și accidente.

La bărbați, excesul de estrogen poate duce la dezvoltarea de țesut adipos pe piept; dominanța de estrogen contribuie la dificultatea de a slabi.

Am încredere că aceste informații te vor ajuta să investighezi și alte cauze foarte comune care sunt obstacole reale în procesul de slăbire.

Aștept comentariile tale pe pagina noastră de Facebook Hello Sănătate și pe canalul YouTube! Sănătate și pe curând!

Etichete articol:
Articolul anterior
Constipație cronică sau ocazională? – VIDEO
Articolul următor
De ce tot mai mulți copii au probleme de postură? – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
Sănătate integrativăVideo
Meniu