Sănătate

10 lucruri despre care credeai că sunt sănătoase, dar nu sunt

Autor:
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 4 minute
Vezi toate articolele despre:

Folosești săpun antibacterian ca să îți cureți mâinile? Dimineața nu pleci de acasă fără să îți dai cu antiperspirant? Ți-ai cumpărat un blender și ai intrat și tu în trendul smoothie-urilor? Crezi că toate acestea sunt obiceiuri sănătoase? Oare?! Vezi mai jos de ce lucruri pe care le credeai sănătoase nu sunt de fapt deloc sănătoase.

1. Săpunul antibacterian folosit pentru dezinfectarea mâinilor

Foarte multe persoane cred că dacă utilizează săpun antibacterian vor preveni îmbolnăvirile. Da, aceste produse omoară bacteriile și alți germeni, dar nu au nici un efect asupra virusurilor, care sunt principala cauză a multor probleme de sănătate.
Un studiu publicat în Journal of Clinical Infectious Diseases (2007, 1) a arătat că săpunul antibacterian care conține triclosan nu are nici un beneficiu suplimentar față de săpunul obișnuit. Concluziile studiului sunt cu atât mai interesante, cu cât despre triclosan, substanța cu proprietăți antibacteriene din aceste săpunuri, se spune mai nou că are numeroase efecte adverse, cum ar fi favorizarea rezistenței la antibiotice și a dezechilibrelor endocrine.

2. Antiperspirantele

Antiperspirantele sunt folosite zilnic pentru prevenirea transpirației și mirosului neplăcut. Problema este că aceste produse împiedică corpul să elimine toxinele. În același timp, antiperspirantele conțin multe substanțe chimice periculoase (aluminiu, parabeni, propylen-glycol etc.). Aluminiul este absorbit prin piele, de aici ajungând în sânge. Un studiu efectuat încă din 2001 a arătat că aluminiul este prezent în sânge chiar și la 15 zile după prima aplicare a antiperspirantului (2). S-a dovedit că aluminiul este neurotoxic și chiar o posibilă cauză a bolii Alzheimer (3).

3. Statul pe scaun

Statul pe scaun prelungit poate cauza numeroase probleme de sănătate. Numeroase studii au arătat legătura dintre petrecerea multor ore pe scaun și apariția diabetului de tip 2, a bolilor de inimă, a afecțiunilor intestinale, a cancerului de endometru sau de colon (4, 5, 6). Experții recomandă să nu petreci mai mult de 3 ore pe zi pe scaun. Dacă ai un job de birou, atunci trebuie să iei în considerare să lucrezi din când în când la un birou la care să stai în picioare sau să te ridici câte 1 minut la fiecare 20 de minute petrecute pe scaun.

4. Buretele folosit la duș

Buretele folosit atunci când faci un duș fierbinte este mediul perfect pentru mucegaiuri și bacterii să se înmulțească. Pentru a preveni această problemă, poți alege un burete fabricat din materiale naturale, pentru că acestea împiedică dezvoltarea microbiană. Și ai grijă: pune buretele la uscat după folosire!

5. Blenderul

Blenderul este folosit de multe persoane pentru a prepara în fiecare dimineață smoothie-uri delicioase. Totuși, dacă blenderul nu este curățat corect, poate fi mediul propice pentru dezvoltarea a numeroase bacterii. Adesea, blenderul este clătit cu apă, aparent e curat, însă garnitura blenderului (inelul din cauciuc poziționat sub lamă) poate conține de trei ori mai mulți germeni decât se găsesc în toată bucătăria. Studiile au arătat că aici se pot ascunde Salmonella, E. coli, mucegaiuri (8). Soluția pentru a preveni acest lucru este foarte simplă: asigură-te că vei curăța corespunzător blenderul după fiecare folosire.

6. Bețișoarele de urechi din bumbac

Cine nu folosește bețișoare de urechi?! Corpul nostru este astfel alcătuit încât să elimine în mod natural toxinele. Ceara din urechi este produsă doar în partea exterioară a canalului auricular, de aceea ai grijă atunci când folosești bețișoarele, pentru că poți împinge ceara în canalul urechii. Acest lucru poate favoriza apariția infecțiilor și chiar pierderea auzului (9). Atunci când folosești bețișoarele, urmează indicațiile de pe ambalaj: „A nu se introduce în canalul auricular. Folosiți doar pentru curățarea urechii externe“.

7. Sucul de fructe procesat

Sucul de fructe, promovat ca „un început sănătos pentru fiecare zi“ și „o porție sănătoasă de fructe“, numai suc de fructe nu este. Majoritatea sucurilor așa-zis de fructe din magazine conțin foarte mult zahăr și foarte puțin suc de fructe. În plus sunt pasteurizate – ceea ce înseamnă că au fost pregătite la temperaturi ridicate. Pasteurizarea distruge enzimele care ar trebui să contribuie la digerarea zahărului. Tot mai bune sunt fructele proaspete, pentru că ele conțin cantități ridicate de fibre și vitamine necesare organismului pentru a controla nivelul zahărului în sânge.

8. Laptele

Un articol publicat în Journal of the American Medical Association Pediatrics, medicul David Ludwig a arătat că incidența fracturilor osoase este mai mică în țările care nu consumă lapte comparativ cu cele în care se consumă mult lapte (11). În ciuda părerii larg răspândite, laptele nu este o sursă atât de bună de calciu. În plus, pe măsură ce înaintăm în vârstă, laptele devine tot mai greu de digerat, din cauza scăderii producției de lactază, enzima implicată în digerarea lactozei (zahărul din lapte). Ca alternativă poți consuma iaurt. Acesta conține mult mai mult calciu decât laptele simplu.

9. Produsele pentru curățenie

Produsele de curățenie pe care le folosim zilnic sunt, în foarte multe cazuri, pline de substanțe toxice. Printre cele mai frecvente asemenea substanțe se numără: amoniacul, fosforul, hidroxidul de sodiu, acidul sulfuric, hidroxidul de potasiu, formaldehida, benzenul etc. Din păcate, folosirea acestor substanțe chimice în produsele de curățenie nu este reglementată. Dacă vrei să eviți substanțele toxice, atunci când mergi la cumpărături încearcă să găsești alternativele non-toxice alte produselor de curățenie.

10. Apa cu conținut de fluor

Reclamele tv ne vorbesc despre fluor și sănătatea dinților. Fluorul întărește smalțul dinților și previne apariția cariilor. În unele state s-a adoptat măsura de fluorizare a apei de băut sau de a da copiilor suplimente cu fluor pentru protecția danturii. Specialiștii avertizează totuși că supradozarea fluorului determină fragilizarea dinților și apariția de pete pe suprafața lor. Ingestia fluorului în cantități mari poate contribui la fragilizarea oaselor.

    Surse

  • cid.oxfordjournals.org/content/45/Supplement_2/S137.long
  • sciencedirect.com/science/article/pii/S0278691500001186
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2198876
  • content.onlinejacc.org/article.aspx?articleid=1679535
  • link.springer.com/article/10.1007%2Fs00125-012-2677-z
  • annals.org/article.aspx?articleid=2091327
  • bmjopen.bmj.com/content/2/4/e000828.full.pdf+html
  • time.com/4013141/health-products-hand-sanitizer/
  • collective-evolution.com/2015/06/23/after-reading-this-you-might-reconsider-never-cleaningthe-inside-of-your-ears-again/
  • thelancet.com/journals/landia/article/PIIS2213-8587(14)70013-0/fulltext
  • huffingtonpost.ca/2013/07/05/harvard-milk-study_n_3550063.html
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9224182
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12540414
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15883441
  • cdc.gov/fluoridation/statistics/2012stats.htm
Etichete articol:
Articolul anterior
Cum îți controlează digestia sistemul imunitar?
Articolul următor
Semne pe care nu trebuie să le ignori niciodată

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Sănătate

Te-ar putea interesa și: