Sănătate

7 mituri despre artrită

Autor:
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 2 minute
Vezi toate articolele despre:

La modul cel mai simplu spus, artrita reprezintă inflamația articulațiilor și a țesuturilor din jurul acestora, care provoacă dureri. Artrita este o afecțiune destul de frecventă, dar cu toate acestea sunt foarte multe lucruri neștiute sau greșit înțelese despre această boală.
Dr. M. Elaine Husni, vicepreședinte al Clinicii de artrită și tratamente muscolo-scheletice din cadrul Institutului de ortopedie și reumatologie din Cleveland, confirmă faptul că există foarte multe dezinformări cu privire la diferitele tipuri de artrite și la tratamentul acestora. Vom prezenta și vom combate în continuare câteva idei preconcepute comune.

Mit 1: Toate durerile articulare sunt artrite

Fals. Și alte afecțiuni, cum ar fi tendinita, bursita sau alte leziuni ale țesuturilor moi, pot provoca, de asemenea, dureri articulare. Evaluarea de către un specialist va conduce la diagnosticele și tratamentele corecte.

Mit 2: Doar bătrânii pot avea artrită

Fals. Dr. Vivian Bykerk de la Spitalul de Chirurgie specială din New York spune că „forme de artrită se pot întâlni la copii de 1 an, la bătrâni de 90 de ani și la orice persoană dintre aceste vârste“. Datele de la Centrele de Control și Prevenire a Bolilor din SUA arată că două treimi din persoanele cu artrită au vârste sub 65 de ani, iar un studiu recent a constatat că artrita afectează 1 copil din 250.

Mit 3: Trosnirea degetelor poate cauza artrită

Fals. Mulți oameni își trosnesc degetele din obișnuință. Studiile efectuate pentru a testa această teorie nu au arătat nicio legătură între trosnirea degetelor și riscul crescut de a dezvolta artrită. Cu toate acestea, o serie de rapoarte medicale au constatat o legătură între trosnirea degetelor și prejudiciul ligamentelor din jurul articulațiilor sau a tendoanelor.

Mit 4: Nu ar trebui să fii activ dacă artrita te supără

Fals. Una dintre principalele cauze ale artritei este lipsa de activitate fizică. Un stil de viață mai activ poate ajuta articulațiile să devină mai flexibile în timp și poate reduce simptomele asociate cu artrita. Înotul, mersul pe jos, lucrul cu haltere eliptice sunt exerciții care îți asigură mobilitatea, fiind, în același timp, foarte blânde cu articulațiile.

Mit 5: Nu îți faceți griji cu privire la durerile minore

Fals. Multe persoane minimalizează efectele durerii de articulații și își spun că este o durere cu care trebuie să se obișnuiască toată viața. Cu toate acestea, durerile mici nu trebuie ignorate pentru că ar putea duce la o agravare la nivelul articulațiilor fără să îți dai seama.

Mit 6: Nu prea se poate face nimic controla durerea în artrită

Fals. Astăzi se pot face multe lucruri pentru a ușura durerile cauzate de artrită și pentru a încetini deteriorarea articulațiilor. Suplimentele naturale și terapiile alternative sunt eficiente în astfel de situații.

Mit 7: Dieta nu mă poate ajuta cu nimic

Fals. O dietă sănătoasă este un factor esențial în gestionarea artritei, starea generală de sănătate fiind foarte importantă. Inflamația este cheia în artrită, iar o dietă antiinflamatoare poate ajuta la atenuarea simptomelor artritei. O hrană corectă trebuie să se bazeze pe fructe, legume, cereale integrale, lactate cu conținut scăzut de grăsimi. Nu trebuie însă uitate cărnurile slabe, peștele, fasolea, ouăle și nucile. Evită grăsimile saturate, sarea și zahărul. Consumul suficient de apă (în jurul a 2 litri pe zi, pentru un organism adult) este extrem de important pentru sănătatea întregului organism, inclusiv pentru sănătatea și funcționarea optimă a articulațiilor.

Etichete articol:
Articolul anterior
Ce nu știai despre trosniturile articulațiilor
Articolul următor
Fazele lunii și sănătatea

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Sănătate

Te-ar putea interesa și:

Meniu