Sănătate, Trăiește sănătos cu Simona, Video

Cafea sau energizante naturale? Tu ce alegi? – VIDEO

Autor:
Niciun comentariu

Ne bucurăm de aroma ei în fiecare dimineață, o savurăm cu familia, colegul de muncă sau cel mai bun prieten și e doza noastră de energie în zilele obositoare.

Vezi toate articolele despre:

Invitata Simonei Dragomir din această ediție, dr. Ruxandra Constantina, medic de familie, competență în apifitoterapie, vorbește despre cafea și energizante naturale.

Cafeaua sau energizantele naturale sunt consumate pentru un plus de enrgie în fiecare zi sau în momentele petrecute cu oameni dragi. Ambele, consumate în cantități moderate, aduc beneficii organismului. Cafeaua conține cofeină în cantități variabile (o ceașcă de 200 ml – 100-200 mg cafeină), dar conține și vitamine din complexul B, minerale (magneziu), acizi organici, lipide și foarte mulți antioxidanți. Are, în primul rând, efecte energizante la nivel fizic și psihic, înlătură senzația de oboseală, îmbunătățește puterea de concentratre, iar consumată după masă, stimulează digestia, având proprietăți energizante, dar și antioxidante, antiinflamatorii și de prevenire a îmbătrânirii premature.

Ce riscăm dacă bem prea multă cafea?

În cantități mari sau în cazul persoanelor care nu suportă cofeina, cafeaua determină apariția nervozității, anxietății, palpitațiilor, durerilor de cap sau amețelilor. De asemenea, pot apărea tulburări de somn, în cazul celor care o beau în a doua parte a zilei. În același timp, se poate instala în organism o dependență de cafea. Cafeaua verde are aceeași compoziție cu cafeaua clasică, însă este neprăjită, deci are o cantitate mai mare de antioxidnți, fiind folosită și în curele de slăbire.

Alte băuturi energizante

Ceaiurile asiatice, derivate din infuzarea frunzelor de Camelia sinensis, adică ceaiul alb, ceaiul verde, ceaiul negru, conțin diferite concentrații de cofeină, în funcție de tipul de ceai sau modalitatea de infuzare. O ceașcă cu ceai verde conține aproximativ 10-40 mg de cofeină, iar un cu ceai negru, între 45-60 de mg. Aceste ceaiuri asiatice au și ele, la fel, efecte tonice, energizante asupra sistemului nervos, înlătură starea de oboseală fizică și psihică și ne cresc buna dispoziție. De asemenea, au efecte antiinflamatoare și antioxidante.

Guarana este o altă băutură energizantă care conține guaranină, similară cofeinei, doar că are efecte mai puternice, de durată și nu dă dependență. La fel, stimulează sistemul nervos, crește energia, rezistența la efort, îmbunătățește starea de spirit. Extractul de mate este un energizant natural care crește energia psihică și fizică.

Plante cu efecte tonice, fără cofeină

Fructele de cătină albă și roșie care au acțiune tonică, energizantă, preparatele de Ginkgo biloba, îmbunătățesc capacitățile de concentrare, memorare, randamentul intelectual, au acțiune antioxidantă puternică, prevenind bolile neurodegenerative. Ginsengul siberian îmbunătățește randamentul fizic și psihic și reduce oboseala.

Suplimente naturale, Green Tea, din extract de ceai verde, cu conținut de polifenoli, și L-Theanine, au efecte de stimulare a sistemului nervos, similare cofeinei, fără stările de agitație pe care le poate provoca aceasta.

Urmărind emisiunea puteți afla ce conține și ce beneficii aduce cafeaua, care este cantitatea optimă de cafea într-o zi, ce riscuri apar în urma consumului unei cantități mari de cafea, ce alte băuturi energizante avem ca alternativă.

Dacă doriți să vedeți întreaga emisiune, o puteți face accesând link-ul aflat la începutul acestui articol.

Etichete articol:
Articolul anterior
Echilibrare hormonală la premenopauză – VIDEO
Articolul următor
Cum ne putem revigora pielea la început de primăvară? – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
SănătateTrăiește sănătos cu SimonaVideo
Meniu