Medicină funcțională, Tiroidita Hashimoto

Magneziul și sănătatea glandei tiroide

Autor:
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 5 minute

Magneziul este al patrulea cel mai abundent mineral esențial din corpul uman după sodiu, potasiu și calciu și este un cofactor pentru mai mult de 300 de enzime care reglează o varietate de procese biochimice, cum ar fi sinteza ADN/ARN, sinteza proteinelor, fosforilarea oxidativă și glicoliza. Se estimează că prevalența magneziului seric scăzut la populație este de 2,5-15%.

Vezi toate articolele despre:

Aportul insuficient de magneziu și magneziul seric scăzut sunt asociate cu o varietate de boli cronice, inclusiv rezistența la insulină și diabetul zaharat de tip 2, sindrom metabolic, hipertensiune arterială, boli cardiovasculare, accident vascular cerebral, migrenă, tulburări de deficit de atenție, boala Alzheimer și astm.

Magneziul și sistemul imunitar

Între magneziu și sistemul imunitar există o legătură strânsă; experimentele in vitro au arătat că ionii de magneziu liberi intracelulari sunt un al doilea mesager important în activarea imună a limfocitelor T16 și a limfocitelor B17, iar canalele de magneziu și proteinele de transport joacă un rol important în funcția imună normală. Mai mult, magneziul este, de asemenea, asociat cu stresul oxidativ celular și reacțiile inflamatorii. Homeostazia ionilor de magneziu din mitocondrii este importantă pentru metabolismul energiei celulare și pentru capacitatea de a răspunde la stresul oxidativ. Sinteza glutationului, care este un important antioxidant celular, este o reacție dependentă de ATP și, prin urmare, este dependentă în mod critic de magneziu. Studiile au constatat că aportul de magneziu a fost invers asociat cu nivelurile de proteină ​​C-reactivă, interleukina-6 și alți factori inflamatori și că suplimentarea cu citrat de magneziu poate regla în jos genele legate de căile metabolice și inflamatorii.

Magneziul și glanda tiroidă

Din studiile efectuate de dr. Farm. Izabella Wentz reiese că magneziul este unul dintre cei mai importanți nutrienți pentru cei cu tiroidită Hashimoto și adesea există deficit de acest nutrient.

Majoritatea persoanelor cu Hashimoto au numeroase deficiențe de micronutrienți care pot apărea ca urmare a unei alimentații sărace în nutrienți, a inflamației cauzate de infecții sau a sensibilităților alimentare. De asemenea, un nivel scăzut de acid clorhidric în stomac, malabsorbția grăsimilor sau un nivel scăzut de enzime digestive duc la probleme de descompunere și absorbție a nutrienților din alimentele consumate. Un alt factor care poate duce la deficiențe de nutrienți îl reprezintă lipsa unei cantități suficiente de hormoni tiroidieni.

Tiroida nu poate funcționa fără magneziu.

Iată o listă cu funcțiile foarte importante ale magneziului și cum se leagă de sănătatea glandei tiroide:

  • Magneziul este responsabil pentru transformarea hormonului tiroidian T4 inactiv în forma activă Acest lucru este extrem de important, deoarece metabolismul celulelor corpului este îmbunătățit de T3, nu de T4 inactiv.
  • Deficitul de magneziu este legat de gușă sau de glanda tiroidă mărită. Un alt nutrient important în prevenirea gușei este iodul, dar magneziul ajută și el.
  • Magneziul vă ajută să produceți mai mult T4 în glanda tiroidă. Fără magneziu, multe dintre enzimele tiroidiene care produc hormonul tiroidian pur și simplu nu ar putea funcționa.

Magneziul este crucial și ajută la detoxifierea ficatului și susține funcția suprarenală – două zone adesea compromise la cei cu disfuncție tiroidiană.

Există puține studii care să arate legătura dintre magneziu și sănătatea tiroidei. Printre acestea se află studiul efectuat de Roy și Helga Moncayo, doi cercetători austrieci care lucrează cu persoanele cu boală tiroidiană autoimună din 2007.

În intervențiile lor inițiale au observat că pacienții cu probleme tiroidiene aveau un nivel scăzut de seleniu și au încercat să remedieze acest aspect prin suplimentare, dar au observat că suplimentând doar cu seleniu nu ajung la rezultate de durată. Au continuat să sape mai adânc și au constatat că deficiența de magneziu este corelată cu multe simptome tiroidiene. Ei au raportat că stresul fizic și psihologic au dus la epuizarea magneziului, care este necesar pentru utilizarea iodului de către glanda tiroidă.

Ei au administrat citrat de magneziu la 11 pacienți cu TSH crescut timp de 6 săptămâni. La sfârșitul acestei perioade, au observat o scădere medie a TSH-ului cu 5 puncte. Pe lângă administrarea citratului de magneziu, ei au suplimentat și cu seleniu și Q10 și au gestionat nivel de stres.

Pacienții au raportat că se simt mai bine, având mai multă energie, precum și un somn mai bun, mai puțină anxietate și s-au remediat și problemele de tranzit intestinal (constipația s-a ameliorat sau chiar a dispărut).

În plus, cercetătorii au raportat o normalizare a unora dintre ecografiile tiroidiene ale pacienților (pacienții cu Hashimoto au prezentat leziuni ale tiroidei la ecografia inițială). Aceștia au avertizat că aceste rezultate depind de patologia fiecărui pacient în parte, însă administrarea de magneziu poate aduce beneficii tuturor pacienților cu Hashimoto.

Simptome ale deficitului de magneziu

Magneziul din corpul uman este localizat în cea mai mare parte în celule și țesuturi osoase; doar 1% din magneziul total al corpului este localizat în fluidele extracelulare și doar 0,3% din magneziul total al corpului este prezent în ser. Cu toate acestea, detectarea ionilor de magneziu intracelulari este dificilă, în timp ce detectarea ionilor de magneziu din ser este simplă și convenabilă. Prin urmare, magneziul seric este încă utilizat pentru a evalua starea nutrițională a magneziului în corp.

Hipermagnezemia și otrăvirea cu magneziu sunt rare în practica clinică și apar doar la pacienții cu insuficiență renală severă.

Cele mai des întâlnite simptome în caz de deficit de magneziu sunt: ceață mentală, concentrare slabă, probleme de memorie, dureri de cap și migrene cronice, constipație și sindromul colonului iritabil, oboseală, insomnie, spasme musculare și crampe, aritmie cardiacă, amorțeală și furnicături, tulburări de dispoziție, glicemie instabilă, nivel scăzut de vitamina D.

Surse de magneziu. Necesarul zilnic

Alimentele bogate în magneziu includ migdale, semințe de dovleac, spanac, avocado, smochine, cereale integrale, leguminoase, macrou, nuci de brazilia, tofu și chiar ciocolată neagră. Din păcate, majoritatea alimentelor, chiar organice, nu conțin cantități adecvate de minerale, inclusiv magneziu. Așadar, suplimentarea este esențială pentru obținerea rezervelor de magneziu pentru sănătatea tiroidei.

În ceea ce privește suplimentarea cu magneziu, dr. Farm, Izabella Wentz recomandă 2 forme de magneziu în funcție de prezența sau absența constipației:

  • Pentru persoanele care suferă de constipație, ea recomandă administrarea de magneziu sub formă de CITRAT, 2 capsule seara înainte de culcare. Sarea de citrat de magneziu funcționează ca un laxativ delicat. Dacă sunteți încă constipat, creșteți doza treptat cu o capsulă pe seară. Dacă mișcările intestinale devin prea slabe, reduceți doza. Citratul de magneziu este recomandat și persoanelor care suferă de anxietate și insomnii.

Suplimentarea cu magneziu (atât sub formă de citrat, cât și sub formă de glicinat) este recomandată și în caz de crampe musculare sau crampe în perioada de menstruație, dureri de cap.

Alte forme de magneziu:

Malat de magneziu – Această formă ajută la creșterea nivelului de energie și poate fi eficientă pentru cei care se confruntă cu oboseală cronică sau fibromialgie. Pentru alții, poate fi prea stimulant și poate provoca perturbări ale somnului, mai ales dacă este luat târziu în timpul zilei.

Taurat de magneziu – Această formă reduce cortizolul și poate duce la reducerea stresului.

Treonat de magneziu – Această formă poate îmbunătăți învățarea și funcțiile de memorie și poate fi benefică pentru cei care se confruntă cu declinul cognitiv legat de vârstă.

Clorură de magneziu – Această formă poate reduce anxietatea, reduce durerea și poate ajuta la promovarea somnului odihnitor. Este, de asemenea, uneori utilizat local ca tratament antimicrobian sau pentru a livra magneziu direct în sânge, ceea ce poate fi benefic pentru cei cu probleme de malabsorbție.

Dozele recomandate zilnic din alimentație și suplimentare diferă la adulții cu vârsta cuprinsă între 19 și 50+ de ani, la bărbați fiind între 400 și 420 mg, iar la femei între 310 și 320 mg, iar în perioada sarcinii și alăptării nevoia de magneziu crește.

Notă: Este important de știut faptul că magneziul poate afecta absorbția medicamentelor tiroidiene, așa că vă rugăm să distanțați magneziul de medicamentele tiroidiene cu patru ore. Pentru majoritatea afecțiunilor, în general, recomandarea este să luați magneziu la culcare. Cu toate acestea, trebuie să vă consultați cu medicul dumneavoastră înainte de a începe suplimentarea.

Concluzii

Dacă suferiți de dureri de cap, crampe menstruale, anxietate, dureri musculare, constipație, insomnie sau alte simptome care pot fi legate de deficiența de magneziu, recomandarea este să încercați un supliment de magneziu de calitate. Majoritatea omenilor și, cu siguranță, cei cu tiroidită Hashimoto, prezintă un deficit de acest nutrient important și pot observa multiple beneficii după suplimentarea cu magneziu.

SURSE:

thyroidpharmacist.com/articles/new-studies-on-magnesium-and-thyroid-health/

endocrineweb.com/nutrients-hashimotos-thyroiditis

ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6028657/

Etichete articol:
Articolul anterior
Diferența dintre medicina convențională și medicina funcțională
Articolul următor
Seleniul și tiroida. O analiză bazată pe studii

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
Medicină funcționalăTiroidita Hashimoto

Te-ar putea interesa și:

Meniu