Sănătate, Trăiește sănătos cu Simona, Video

Cum stai cu somnul? Cauzele emoționale ale tulburărilor de somn

Autor:
Niciun comentariu

Te simți obosit, dar când te așezi în pat, mintea ta începe să țeasă tot felul de scenarii și nu poți să dormi, iar dimineața ți-e somn și nu ești bun de nimic.

Vezi toate articolele despre:

Dacă te regăsești în această descriere înseamnă că ai nimerit bine, pentru că în această emisiune, Simona Dragomir discută alături de Diana Stănculeanu, psihoterapeut, despre problemele de somn și despre cauzele care stau la baza insomniilor.

Secreția de melatonină, la adolescenți

Încă de la început, pentru a elimina orice incertitudine sau tendință de a judeca, trebuie să știm faptul că în perioada adolescenței, chiar și secreția de melatonină suferă modificări, acest proces având loc pe timpul nopții cu un decalaj de una, chiar două ore. De aceea, mulți adolescenți adorm la ore târzii, spre disperarea părinților, care de multe ori îi cataloghează drept „leneși“ sau „puturoși“, când de fapt este vorba despre un fenomen nu numai normal, cât și întâlnit în majoritatea cazurilor.

Din punct de vedere emoțional, stresul este declanșatorul problemelor ce dau ritmul normal peste cap, fie că vorbim despre o reacție bazată pe mâncat compulsiv sau dimpotrivă, lipsa poftei de mâncare, pe somn excesiv sau lipsa acestuia și pe apariția unor probleme digestive. Toate aceste trei procese suferă modificări în momentul în care organismul se confruntă cu perioade de stres.

Atenție la expunerea la lumina aparatelor electronice!

Un alt factor care influențează calitatea somnului este reprezentat de expunerea la aparate electronice cu lumină albastră, înainte de culcare. În această categorie intră și privitul la televizor, obiceiuri care nu fac decât să dea creierul peste cap, care neînțelegând dacă e noapte sau zi, nu mai produce serotonină așa cum ar trebui, motiv pentru care apar insomniile.

Te-ai gândit vreodată în cât timp se produce recuperarea după o noapte nedormită? Este vorba despre o lună întreagă de somn de calitate, pentru o singură noapte lipsită de somn. Dacă nu se recuperează acea noapte, urmările se resimt repede, de la nervozitate, iritabilitate, până la lipsa de atenție și incapacitatea de memorare.

Vă invităm să aflați mai multe despre importanța somnului, dar și despre factorii emoționali care ne pot împiedica să dormim bine noaptea, urmărind materialul video de la începutul acestui articol.

Vizionare plăcută!

Etichete articol:
Articolul anterior
Dacă tu te consideri inferior, vei fi considerat inferior
Articolul următor
Neurofeedback: capacitatea creierului de a se autoregla

Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
SănătateTrăiește sănătos cu SimonaVideo
Meniu