Luana Show, Nutriție, Video

Ce facem cu țesutul adipos? – VIDEO

Autor:
Niciun comentariu

Alimentația este cel mai important aspect atunci când ne referim la sănătatea noastră? Nu ne dorim să dezamăgim pe nimeni, însă activitatea fizică este cea care dă startul unei vieți sănătoase și trăite în armonie.

Vezi toate articolele despre:

Există legătură între stres și țesutul adipos?

Lavinia Bratu, doctor biolog, invitata Luanei la Hello Sănătate TV, ne spune că există! Se pare că țesutul adipos, în afară de rolurile binecunoscute de protecție, termogeneză, de susținere a trigliceridelor și de formare a acizilor grași în momentul în care se produce procesul de ardere, funcționează ca o veritabilă glandă endocrină. Așadar, s-a dovedit faptul că persoanele depresive sau predispuse la depresie au depunere de grăsime în zona abdominală, aceasta fiind răspunzătoare și de secreția de cortizol și felul în care facem față stresului.

Țesutul adipos depus în perioada adolescenței este un bagaj purtat întreaga viață

Numărul de celule adipoase (adipocite) care se formează în adolescență rămâne același pe toată durata vieții, însă în general, la acea vârstă, tinerii nu se preocupă atât de mult de sănătate, ci de obiceiuri alimentare copiate de la prieteni (mâncare de tip fast-food), lipsa somnului sau absența activității fizice. Printre factorii care favorizează depunerea de țesut adipos, amintim:

  • Factorii genetici
  • Capacitatea noastră de adaptare (hrană vs sedentarism vs activitate fizică)
  • Factori farmacologici (care țin de contextele de viață în care ne aflăm)

Care sunt obiceiurile sănătoase către care părinții ar trebui să își îndrume copiii?

  1. Activitate fizică și sport – bineînțeles că se recomandă cât mai multă mișcare, cu toate că vremurile s-au schimbat, iar joaca în fața blocului sau pe câmp nu mai este „la modă”, iar dacă nu este posibil acest lucru, este recomandată.
  2. Reducerea timpului petrecut în fața calculatorului – în general, în momentul în care stăm prea mult timp așezați într-un loc (pe scaun sau pe pat), corpul nu are niciun fel de activitate, pe lângă oboseala cauzată de device-urile binecunoscute (telefon, calculator, tabletă etc.).

Cum ne ajută mișcarea?

Atunci când suntem activi și ne mișcăm, atât sângele, cât și limfa, dar și energia din corp sunt activate în organism, metabolismul funcționează mai bine, toată chimia din corp se află într-o formă care favorizează un trai sănătos.

Subiectele acestei emisiuni urmăresc:

  • Ce este țesutul adipos?
  • Ce roluri are țesutul adipos?
  • Ce denotă depunerea de țesut adipos?
  • Cât de nociv este sedentarismul atunci când vorbim despre depunerea de grăsime?
  • Cât de importantă este mișcarea și activitatea fizică, mai ales la copii?

Vă invităm să aflați mai multe, urmărind întregul material video, aflat la începutul acestui articol.

Vizionare plăcută!

Etichete articol:
Articolul anterior
Terapia cu ozon, adjuvant în COVID-19 – VIDEO
Articolul următor
Boli favorizate de disbioză și intestinul permeabil – VIDEO

Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
Luana ShowNutrițieVideo
Meniu