Nutriție, Trăiește sănătos cu Simona, Video

De ce suntem pe ultimul loc în UE la consumul de fructe și legume? – VIDEO

Autor:
Niciun comentariu

Românii sunt pe ultimul loc în UE la consumul de fructe și legume”. Așa suna titlul ultimelor articole pe această temă, un lucru foarte trist am putea spune. Și, conform statisticilor, se pare că doar 2% din populația României mănâncă zilnic cel puțin cinci porții de fructe și legume.

Vezi toate articolele despre:

De ce se întâmplă acest lucru, cu toate că locuim într-o țară cu climă temperată și soluri fertile, unde anual se cultivă multe soiuri de fructe și legume? Aflăm toate aceste informații cu ajutorul invitatului Simonei Dragomir, Cristian Mărgărit, consultant nutriție și fitness.

Consum de fructe și legume – o componentă ce ține de educație

Statisticile cu privire la cantitatea mică de fructe și legume pe care românii le consumă anual sunt îngrijorătoare. Ne întrebăm care ar putea fi motivele pentru care se produce acest fenomen, iar răspunsul este variat. Una dintre explicații este aceea că educația este cea care dictează modul în care se vor hrăni viitorii adulți și, având în vedere faptul că multă vreme, în țara noastră, a existat un deficit de alimente, lucrul acesta se resimte până în ziua de astăzi.

În același timp, dacă stăm să calculăm cât ne costă o masă bazată exclusiv pe proteine și carbohidrați, comparativ cu o masă în care predomină legumele, constatăm că cea de-a doua variantă este mai costisitoare, cu precădere în sezonul rece, când majoritatea fructelor și legumelor sunt exportate.

Soluția care ne rămâne în acest caz, pentru a promova consumul de legume și fructe în rândul copiilor și tinerilor, este să le introducem în alimentația lor într-un mod atrăgător, iar salata, broccoli, mazărea, spanacul și celelalte alimente pe care le resping să nu li se mai pară „neatrăgătoare”.

Cum să ne bucurăm de proprietățile benefice ale legumelor, chiar și în sezonul rece?

Știm prea bine cât de important este ca încă din timpul verii să ne pregătim cămara pentru iarnă, cu murături, conserve, dulcețuri și alimente de care să ne bucurăm atunci când este frig. În acest context, una dintre posibilități este sucul de roșii sau bulionul, ce poate fi folosit în timpul iernii atât ca sos pentru diverse preparate, cât și ca lichid pentru ciorbă. De asemenea, să nu uităm că inclusiv în anotimpul rece, la magazine și în piețe putem găsi rădăcinoase: morcovii, țelina, sfecla roșie, fasolea, mazărea, lintea, năutul, pe care le putem folosi într-o multitudine de rețete sănătoase.

Totuși, dacă nu vă place să gătiți sau nu dispuneți de timp pentru a face acest lucru, puteți apela cu încredere la conservele de legume din magazine, la pungile cu salată spălată și gata tăiată, bineînțeles, verificând eticheta pentru a vă asigura că produsul nu conține aditivi.

Mâncăm legume doar în timpul postului?

Foarte multe persoane apelează la rețete pe bază de legume doar în perioada postului, în special pentru că în restul anului se bucură de lactate și de produse pe bază de carne, în cantități foarte mari. De asemenea, în timpul postului tendința este de a consuma foarte multe alimente cu gluten sau chiar cu mult zahăr, care să „țină de foame” pentru mai multe ore, iar ziua lungă de post să nu mai pară atât de grea.

Să nu uităm de faptul că, de cele mai multe ori, legumele nu ni se par o variantă potrivită de consum pe tot parcursul anului, deoarece acestea nu sunt gătite în mod corespunzător și sunt prea moi și oxidate. Un exemplu reprezentativ este broccoli, pe care multe persoane îl prepară termic prea mult timp, până când capătă o culoare maronie și nu mai este gustos. Soluția este să îl fiarbă pentru câteva minute în apă, iar apoi fie să îl tragă la tigaie cu apă și puțin unt, fie să îl lase la cuptor pentru încă câteva minute.

În această emisiune, subiectele abordate au fost:

  • Auzim că fructele și legumele sunt sănătoase, dar ce se întâmplă mai exact în organismul nostru atunci când le consumăm?
  • De ce fugim de fructe și legume? Sunt prea scumpe pentru buzunarele românilor?
  • Cât de mult zahăr conțin fructele? Sunt ele nocive pentru sănătate, dacă le consumăm în mod excesiv?
  • De ce femeile consumă mai multe fructe și legume decât bărbații?
  • Ce facem dacă nu ne plac legumele sau fructele? Cum să le integrăm în dieta noastră, astfel încât să fie mai gustoase?
  • Cum este mai sănătos să consumăm fructele și legumele, gătite sau crude?

Pentru mai multe sfaturi și rețete pe bază de legume și fructe, vă invităm să urmăriți întreaga aflată la începutul acestui articol.

Vizionare plăcută!

Etichete articol:
Articolul anterior
Cum ne alegem soțul/soția? – VIDEO
Articolul următor
Antrenează-te online! – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
NutrițieTrăiește sănătos cu SimonaVideo
Meniu