Sănătate, Trăiește sănătos cu Simona, Video

Rezoluții pentru 2022: o bună sănătate fizică și psihică – VIDEO

Autor:
Niciun comentariu

Știați că aproximativ 45% dintre oameni își setează rezoluții la începutul anului și un procent de doar 4% reușesc să le îndeplinească? Unde este problema? Ne propunem obiective greu de realizat, de-a lungul anului scade nivelul de motivație sau greșim în vreun fel atunci când încercăm să le îndeplinim?

Vezi toate articolele despre:

Invitata Simonei Dragomir din această emisiune, dr. Ruxandra Constantina, medic de familie, competență în apifitoterapie, ne oferă câteva dintre soluțiile prin care putem să ne setăm obiective realizabile, astfel încât, la final de 2022, să putem afirma că am evoluat măcar puțin mai mult decât cum eram la început.

Cum ne alegem intenții și obiective pe care să le putem îndeplini?

Încă de la bun început, atunci când ne setăm obiective, fie că este vorba de începutul anului sau obiective în general, avem nevoie să știm că acestea trebuie alese astfel încât să nu depindă de ceilalți. Cu alte cuvinte, nu îți alege obiective a căror îndeplinire depinde de acele lucruri pe care trebuie să le facă ceilalți, pentru că este clar că nu putem să îi controlăm pe cei din jurul nostru, pentru a ne fi nouă bine. De aceea, gândește-te la obiectiv, cântărind cât de mult ești dispus să te schimbi sau să te sacrifici pentru îndeplinirea lui.

În același timp, ține cont de următoarele 3 reguli de bază:

  1. Alege-ți obiective realiste – dacă știi că îți este imposibil, chiar și sacrificându-te la un nivel foarte mare, să îți îndeplinești obiectivul și să te bucuri la final de el, poate că ar trebui să regândești obiectivul și să îl faci mai mic, dar mai posibil de atins.
  2. Caută măsurile necesare, nu scopul în sine – după ce îți alegi obiectivul, concentrează-te pe modalitatea prin care îl vei putea atinge, nu pe scop în sine. În acest mod, vei putea să observi cât de mult evoluezi de la o săptămână la alta sau chiar de la o zi la alta și nu vei fi mereu trist că nu ai reușit să faci ceea ce ți-ai propus.
  3. Nu pune presiune exagerată pe tine – în cazul în care ești o persoană care respectă în general regulile și cu greu se abate de la ele sau dacă multă vreme oamenii din jurul tău ți-au spus că nu ești bun de nimic, că nu faci niciodată ce îți propui, iar acum iei hotărârea să le demonstrezi contrariul, există posibilitate de a cădea în cealaltă extremă. Și în acest mod poți ajunge să te autosabotezi și să ai pretenții nerealiste de la tine. De aceea, fii blând cu tine, dă-ți timp și nu te judeca atunci când lucrurile nu îți ies așa cum ți-ai propus.

Ce facem pentru a avea un stil de viață sănătos și echilibrat?

Foarte multe persoane, atunci când se gândesc la lista de obiective pentru noul an, își propun să aibă un stil de viață mai sănătos și mai echilibrat. Cu toate acestea, toată lumea știe că nu putem să fim sănătoși dacă nu ne schimbăm propriu-zis obiceiurile alimentare și cele legate de mișcarea fizică. Care sunt câteva dintre obiceiurile sănătoase de care avem nevoie în fiecare zi?

  • Ritualul de dimineață – dimineața, în loc să ne trezim și să ne plângem de cât de grea va fi ziua ce tocmai a început, este recomandat să deschidem larg fereastra, să ne oxigenăm creierul și sângele și să mulțumim pentru ceea ce avem. Să mulțumim pentru că ne-am trezit, că suntem sănătoși și că membrii familiei noastre sunt sănătoși. Apoi să facem niște exerciții fizice și să servim micul dejun în liniște, făcându-ne un plan cu privire la ce avem de făcut în ziua respectivă.
  • Ne acordăm minimum 15-30 de minute în fiecare zi – fie că facem o baie caldă cu uleiuri esențiale, citim o carte care ne place, ascultăm muzică, dansăm prin casă, sunăm o persoană care ne este dragă, ne plimbăm prin parc, vizionăm un film și cel mai important, petrecem timp alături de familie sau persoanele apropiate.
  • Ne hrănim corespunzător anotimpului – având în vedere faptul că afară încă este frig, unii dintre noi mergem la serviciu sau avem activități solicitante, avem nevoie să ne hrănim cu proteine de calitate, pentru a ne recăpăta energia. Așadar, se recomandă ca în această perioadă să consumăm: brânză, ouă, fructe de mare, să nu uităm de legume și fructe și de uleiurile sănătoase.

Pe parcursul acestei emisiuni au fost abordate subiecte printre care amintim:

  • Ce facem cu virozele apărute în toiul iernii? Cum ne protejăm?
  • Ce fel de alimentație este potrivită la început de an, după ce de sărbători am mâncat „de toate”?
  • Este normal ca după perioada concediului să ne simțim mai stresați decât înainte? Cum ne îmbunătățim starea psihică?
  • Nu este primăvară și totuși unele persoane suferă de astenie. Este normal acest lucru? Trecerile bruște de la zile cu soare la cele cu ninsoare pot favoriza aceste tulburări?
  • Ce să facem pentru a avea un început de an bun?

Puteți mai multe sfaturi și recomandări de la doamna dr. Ruxandra Constantina, vă invităm să urmăriți întreaga aflată la începutul acestui articol.

Vizionare plăcută!

Etichete articol:
Articolul anterior
Flexibilitatea este vitală – VIDEO
Articolul următor
Sănătatea ficatului în trei pași – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
SănătateTrăiește sănătos cu SimonaVideo
Meniu