Trăiește sănătos cu Simona, Video

Femeile, sportul și hormonii de feminitate – VIDEO

Autor:
Niciun comentariu

Dragi femei, oare de ce în unele zile simțiți că stați pe un norișor și plutiți într-o mare de stare de bine și zen, iar în altele, parcă ați fugi în vârful muntelui, departe de toată lumea? Este de la sine înțeles că avem nevoie de armonie atât în corp, în suflet, cât și în minte, pentru a fi echilibrate din punct de vedere hormonal și, implicit, pentru a ne simți bine. Cum putem să aducem armonia în viața noastră, cu ajutorul sportului?

Vezi toate articolele despre:

Despre toate aceste aspecte au stat de vorbă Simona Dragomir și Daniela Ene, dr. fiziokinetoterapeut, invitata sa la Hello Sănătate TV.

Corpul femeii se comportă diferit de cel al bărbatului

Organismul nostru este foarte înțelept, pentru că „vara își face sanie și iarna car”, ne spune Daniela Ene, astfel încât să nu fie niciodată luat prin surprindere de factorii externi care îl pot deregla. În timpul iernii își face depozite de grăsime pentru a face față temperaturilor scăzute. Aceste stocuri de siguranță îl ajută să se adapteze la frig. În același timp, cei peste 600 de mușchi lucrează pentru noi, în primul rând pentru producerea de căldură și în al doilea rând pentru deplasare. De aceea, grăsimea, mai exact, țesutul adipos are rolul de a alimenta această energie care se consumă mult mai repede în timpul activității mușchilor. Protejați fiind și susținuți în sezonul rece, atunci când vremea se încălzește și ne putem relaxa, este timpul pentru eliminarea reziduurilor care rămân în organism.

Femeile sunt ușor diferite față de bărbați, întrucât metabolismul acestora are tendința să rămână atașat de grăsimile care s-au depus. De ce se întâmplă acest lucru? Deoarece, organismul femeii a fost conceput de Dumnezeu astfel încât să aibă adaptabilitate și în momentul în care creează viață. Astfel, în perioada în care femeia este fertilă, corpul își va face o rezervă de grăsime care să ajute în situația unei sarcini. În cazul bărbaților, testosteronul se ocupă de trimiterea grăsimii în zona musculară.

Astenia de primăvară nu este un lucru întâmplător

Așa cum spuneam puțin mai sus, primăvara este nevoie de curățenie nu doar în casă, ci și la nivelul întregului organism. Din acest motiv, foarte multe persoane se lovesc de așa-numita astenie de primăvară, care nu este altceva decât modalitatea prin care corpul ne spune că are nevoie de atenția noastră. Ce facem pentru a avea grijă de el și pentru a ieși din starea de hibernare?

  • Consumăm mai multe vegetale

Fiind primăvară, este sezonul tuturor verdețurilor hrănitoare, bogate în oligominerale și nutrienți, de la urzici, spanac, lobodă, până la salate verzi. Toate acestea contribuie la curățarea și detoxifierea organismului și, dacă în general nivelul de motivație nu este unul prea ridicat, Postul Paștelui ne poate ajuta. Poziționarea acestuia la început de primăvară nu este întâmplătoare, întrucât ne îndeamnă să ne modificăm stilul de viață atât din punctul de vedere al hranei pe care o consumăm, cât și din cel al curățeniei din sufletul nostru.

  • Facem exerciții de respirație și cât mai multă mișcare în aer liber

Aerul se încălzește ușor, ușor și ne permite să ieșim la plimbare în parc sau unde ne face plăcere și să ne mișcăm. Acest lucru ne ajută să ardem grăsimile și să mobilizăm resursele, să eliminăm produsele și deșeurile de la nivelul țesuturilor, printr-un metabolism mai accelerat, să ardem depozitele de grăsime rămase. Grăsimea respectivă produce disconfort deopotrivă la nivelul articulațiilor care se uzează, dar și din punctul de vedere al flexibilității care se reduce treptat. De aceea, ne este greu să ne aplecăm, să ridicăm lucruri, să ne răsucim gâtul într-o parte și în alta. Să nu uităm că organismului îi plac acțiunile care se repetă. El ține minte ce fel de mișcări am făcut mai mult și cele pe care le-am făcut de câteva ori, iar pentru cele din urmă nu ne mai oferă aceeași flexibilitate, ca în cazul prinsului mâinilor la spate, de exemplu.

Pauză de respirat corect

Vă invităm să încercați unul dintre cele mai ușoare exerciții de respirație, care poate fi făcut și la birou, și în autobuz, și oriunde vă doriți:

  1. Ridicăm sternul pentru a-l deschide;
  2. Apropiem omoplații;
  3. Ridicăm capul, astfel încât creștetul să fie îndreptat cât mai mult către tavan;
  4. Inspirăm lent și lung (7-8 secunde), umplem cu aer zona de piept superior, încât să avem senzația că prin acesta împingem sternul în afară;
  5. Ținem aerul timp de 4 secunde, după care îl expirăm lent (7-8 secunde).

Cum ne ajută acest exercițiu?

Cu un exercițiu atât de simplu, putem să ne corectăm postura, axul antroposterior și, în plus, contribuie și la controlul diferitelor afecțiuni toracice, precum: tahicardii sau restricții de mediastin, însă, întâi de toate, asigură oxigenul, gazul necesar arderii în toate procesele metabolice din corp.

Ce puteți afla dacă urmăriți emisiunea?

  • De ce ca femeie te simți în unele zile foarte bine, iar în altele simți să fugi cât mai departe? Ce se întâmplă în corp din punct de vedere hormonal?
  • Este sportul răspunzător de echilibrul hormonal?
  • Sportul este făcut doar pentru a fi practicat de bărbați: mit sau realitate?
  • De ce să faci sport? Cum te poate educa sportul pe termen lung?
  • Cât de mult sport e prea mult pentru o femeie?
  • Cum să te motivezi și să respecți programul zilnic de mișcare fizică?

Pentru mai multe informații, vă invităm să accesați întregul material video aflat la începutul acestui articol.

Vizionare plăcută!

Etichete articol:
Articolul anterior
Anevrismele aortice: abordarea corectă salvează viața – VIDEO
Articolul următor
Dificultăți școlare post-pandemie – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
Trăiește sănătos cu SimonaVideo
Meniu