Medicină funcțională, Sănătate integrativă, Video

Sănătatea ficatului în trei pași – VIDEO

Autor:
Niciun comentariu

Bine te-am găsit, sunt Raluca Schachter și azi aș dori să îți prezint trei pași esențiali care te vor ajuta să determini starea reală a funcției ficatului, cât și ce alimente și suplimente sunt esențiale pentru sănătatea acestuia.

Vezi toate articolele despre:

Ficatul este un organ esențial în procesul de detoxifiere și sinteză a hormonilor, având sute de funcții critice. Este aspiratorul circuitului sanguin, filtrând toxine, sintetizând bilă, colesterol și aminoacizi. La fiecare 3 minute, ficatul filtrează tot sângele din organism!

Funcțiile ficatului pot fi denaturate de o multitudine de factori, printre care: medicamente (până la 900 de medicamente sunt responsabile de toxicitatea ficatului), alcool, consum excesiv de cofeină, proteină insuficientă, deshidratare, toxicitate cu metale grele și alte chimicale, odihnă insuficientă și stres.

Pasul 1: Află starea reală de sănătate a ficatului

Analiza de sânge oferă informații prețioase despre starea de sănătate a unei persoane, atâta timp cât interpretarea acesteia se efectuează în mod funcțional și integrativ. În felul acesta se pot identifica o multitudine de disfuncții metabolice, dezechilibre biochimice, congestii, inflamații, infecții, care stau la baza tuturor afecțiunilor. Dacă nu știi unde poți obține o astfel de interpretare, poți contacta canalul Hello Sănătate pentru mai multe informații.

Următorii markeri din analiza de sânge sunt necesari pentru a analiza în mod corespunzător starea de sănătate a ficatului: GGT, AST, ALT, fosfataza alcalină, LDH, bilirubina, albumina și trigliceridele.

Primii cinci markeri sunt enzime metabolice și se regăsesc în concentrații mari în ficat și alte părți ale organismului. Valori ridicate ale acestor markeri (cu excepția albuminei, care va avea valori scăzute) indică posibila alterare a celulelor în ficat, disfuncție, congestie, cât și un posibil blocaj al tractului biliar.

Un nivel crescut de trigliceride reflectă steatoză hepatică și/sau congestie a ficatului. Valorile crescute pot indica și un exces de carbohidrați în dietă și/sau inabilitatea ficatului de a emulsifia grăsimile.

Pasul 2: Consumă alimente esențiale pentru a menține ficatul sănătos

Cea mai bună detoxifiere pe care o poate face un individ este asigurarea unei alimentații neprocesate și care se potrivește cu metabolismul acesteia, deci o alimentație personalizată, care respectă cerințele individuale de ordin genetic și nutrițional. De asemenea, pe lângă proteine de calitate, este esențial consumul constant al unor legume și condimente cu puternice efecte detoxifiante și de susținere a funcțiilor ficatului, cum sunt: sfecla roșie, pentru conținutul de betaină, anghinare, conopidă, kale, usturoi, broccoli, varză de Bruxelles și varză obișnuită, gulie, ridiche albă și neagră, ghimbir, rucola, păpădie, turmeric.

Aminoacidul metionină este esențial pentru detoxifierea ficatului, reglarea excesului de estrogen și detoxifierea metalelor grele și a chimicalelor. Metionina se găsește în principal în alimentele de sursă animală, dar este distrusă atunci când acestea se gătesc la temperaturi prea înalte.

Pasul 3: Consumă nutrienți detoxifianți și folosește metode potrivite pentru a detoxifia ficatul

Colina și inozitolul sunt vitamine B lipotropice, cu abilitatea de a mobiliza grăsimea din ficat. Colină este necesară în sinteza fosfolipidelor, care sunt componente structurale esențiale pentru toate membranele celulare din organism. Inozitolul are, de asemenea, un rol important în metabolismul grăsimilor și în detoxifierea ficatului.

Betaina, un nutrient lipotropic, găsit în concentrații mari în alimente, precum sfeclă roșie, are un puternic efect în detoxifierea ficatului.

Suplimente nutriționale conținând acid alfa lipoic, L-glutamină, L-glicină, N-acetil cisteină, vitamina C, cordiceps, armurariu, frunză de anghinare și păpădie au efecte puternice asupra producției de glutation, care este unul dintre cei mai importanți componenți în faza 1 și 2 de detoxifiere.

De asemenea, una dintre cele mai eficiente, practice și econome metode de detoxifiere este clisma cu cafeafolosită încă din antichitate! Se poate efectua de mai multe ori zilnic în cadrul proceselor de detoxifiere intensă sau de 2-4 ori pe săptămână, de menținere. Aceasta este un ajutor excelent în procesele de detoxifiere ale ficatului, cât și în funcțiile de eliminare și curățare a colonului, contribuie la ameliorarea stărilor de oboseală, depresie, iritabilitate, înlesnește circulația bilei, crește activitatea glutationului din ficat și ajută la eliminarea patogenilor care infestează colonul (ciuperci, paraziți, bacterii).

Așadar, am convingerea că aceste recomandări te pot ajuta să previi și chiar să corectezi disfuncțiile ficatului, pentru a te simți mai sănătos  și plin de energie! Aștept comentariile tale pe pagina noastră de Facebook Hello Sănătate și pe canalul YouTube! Sănătate și pe curând!

Etichete articol:
Articolul anterior
Rezoluții pentru 2022: o bună sănătate fizică și psihică – VIDEO
Articolul următor
Alege un antiinflamator natural! – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
Medicină funcționalăSănătate integrativăVideo
Meniu