Trăiește sănătos cu Simona, Video

Abdomen plat vara asta: Rolul enzimelor digestive – VIDEO

Autor:
Niciun comentariu

Vara se apropie cu pași repezi în aceeași măsură în care marea ne așteaptă să o vizităm. Totuși, odată cu venirea căldurii, încep să apară și problemele digestive.

Vezi toate articolele despre:

Constipația, diareea și toxiinfecțiile alimentare sunt doar câteva dintre situațiile neplăcute care pot apărea, schimbările din alimentație și călătoriile având o contribuție foarte mare. În același timp, cu toate că este un motiv de bucurie, mersul la piscină sau la plajă poate fi îngrijorător pentru persoanele care nu sunt mulțumite de numărul de kilograme pe care îl au. Așadar, cum să avem grijă de sănătatea noastră și de aspectul nostru fizic, în timpul verii și cum ne putem ajuta de enzimele digestive în acest sens?

Invitatul Simonei Dragomir, Cristian Mărgărit, consultant nutriție și fitness, ne-a răspuns la toate aceste întrebări, în cadrul emisiunii.

Ce înseamnă tulburări gastrointestinale?

Tulburările gastrointestinale au câștigat teren în contextul ultimilor doi ani, pentru că, neavând grijă la ce mâncăm și făcând excepții prea dese, am ajuns să ne dăm întregul sistem digestiv peste cap. Din păcate, aceste tipuri de tulburări nu sunt prezente doar în interiorul corpului, ci pot fi identificate foarte ușor, pentru că ies la suprafață. Vorbim astfel despre:

  • Distensie abdominală
  • Balonare după consumul oricărui aliment
  • Constipație
  • Diaree
  • Poftă de dulce
  • Disbioze – tulburări caracterizate de dezvoltarea unor bacterii în interiorul organismului, ce pot fi cauzate și de stres, dar și de alimentația greșită (corpul începe să preia substanțele din alimentele nesănătoase și să le transforme în unele toxice)
  • Reflux gastroesofagian

Cine este de vină pentru tulburările gastrointestinale?

Desigur, fiecare dintre noi este răspunzător pentru ceea ce mănâncă și pentru modul în care se raportează la organismul său. Cu toate acestea, stresul își pune tot mai mult amprenta asupra vieții noastre, iar conectarea constantă cu evenimentele neplăcute care se petrec în țară și în lume nu fac decât să alimenteze frica și stresul. În același timp, o persoană stresată are tendința de a-și găsi alinarea în mâncare, iar aceasta este de cele mai multe ori nesănătoasă și foarte dăunătoare pentru organism.

Așadar, cum arată lista cu principalele cauze ale tulburărilor gastrointestinale?

  • Stres
  • Vârstă
  • Alcool
  • Îndulcitori artificiali

Ce sunt enzimele digestive? Ce rol au? De unde le obținem?

Enzimele sunt niște proteine care pot fi cu ușurință comparate cu niște roboței. De ce spunem acest lucru? Pentru că au capacitatea de a desface nutrienții, cum îi primim din mâncare, în componente mai mici care pot fi asimilate. Cea mai cunoscută enzimă digestivă este lactaza, ce are rolul de a digera lactoza, în lipsa acesteia apărând senzația de balonare.

Alte alimente care provoacă balonare sunt cerealele, leguminoasele (fasolea, mazărea, năutul etc.), anumite plante, precum crucifere (varză, conopidă etc.). Acest lucru pare ciudat, având în vedere că, de când suntem mici, ni se spune să mâncăm legume și fructe, pentru că sunt sănătoase. Cu toate acestea, avem la dispoziție prebioticele, care pot ține sub control situația atunci când vine vorba despre o digestie normală.

Așadar, ce facem pentru a ne proteja de reacțiile adverse ale alimentelor?

Avem grijă să luăm suplimente potrivite! Câteva exemple de suplimente pentru o digestie perfectă sunt:

1. DigestHelp, ce are în componență o gamă largă de enzime, ce nu numai că facilitează procesul de digestie, dar previne și toxiinfecțiile alimentare, balonările, senzația de preaplin, durerile și crampele abdominale etc.:

  • Proteaze – se ocupă de digestia proteinelor
  • Lipaze – se ocupă de digestia grăsimilor
  • Amilaze – se ocupă de digestia amidonului
  • Gluco-amilază
  • Beta-glucanază
  • Lactază
  • Hemi-celulază

2. Colobiotic, un supliment ce conține 8 culturi probiotice și inulină, indicate în diminuarea senzației de balonare și constipație, dar și în refacerea florei intestinale.

Pentru mai multe sfaturi utile de la Cristian Mărgărit, vă invităm să urmăriți întreaga emisiune, aflată la începutul acestui articol. Veți putea afla:

  • Ce sunt enzimele digestive și care este rolul lor?
  • Care sunt simptomele deficitului de enzime digestive?
  • Refluxul gastroesofagian poate apărea pe fondul deficitului de enzime?
  • Hipoaciditate versus hiperaciditate. Ce alimente sunt potrivite pentru fiecare caz?
  • Când luăm enzimele digestive? Înainte de masă? După masă?
  • Alimentele conțin în mod natural enzime? Care sunt aceste alimente?
  • Care este legătura dintre digestia deficitară și kilogramele în plus?

Vizionare plăcută!

Etichete articol:
Articolul anterior
Chirurgie estetică: consecințe în suflet și destin – VIDEO
Articolul următor
Poveștile Long-Covid vor mai dura – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
Trăiește sănătos cu SimonaVideo
Meniu