Sănătate integrativă, Video

Oxidul nitric. De ce este esențial pentru sănătate și infecții virale? – Video

Autor:
Niciun comentariu

Bine te-am găsit, sunt Raluca Schachter și azi îți voi vorbi despre importanța oxidului nitric, o substanță mai puțin cunoscută, dar cu multiple efecte pentru sănătatea noastră. Oxidul nitric deficitar este un factor major în practic toate afecțiunile și joacă un rol esențial în sănătatea cardiovasculară, în menținerea tensiunii arteriale și contribuie la o performanță fizică crescută.

Vezi toate articolele despre:

Alte beneficii includ o mai bună transmitere a impulsurilor neuronale, prevenirea plăcii arteriale, formarea de noi mitocondrii în celulele îmbătrânite, o îmbunătățire a sindromului metabolic și a disfuncției erectile.

Anumite celule imune produc oxid nitric, acesta acționând că o moleculă de apărare împotriva bacteriilor și a altor agenți patogeni. Oxidul nitric este o moleculă antimicrobiană și antiinflamatoare cu roluri-cheie în funcția vasculară pulmonară în contextul infecțiilor virale și al altor boli pulmonare.

Aportul de oxid nitric în condiții proinflamatorii previne furtuna de citokine, restabilește densitatea capilară funcțională, esențială pentru eliberarea de oxigen și eliminarea deșeurilor și protejează organele sensibile la oxigen, cum ar fi rinichii.

Cauzele deficienței de oxid nitric

Microbiomul oral este primul pas în procesul de a reduce nitrații din alimentație în nitriți și apoi în oxid nitric. Fără ca bacteriile sănătoase din acest microbiom oral să acționeze asupra nitraților, procesul este oprit. Un dezechilibru la nivelul microbiomului intestinal va afecta și microbiomul oral. De asemenea, folosirea apei de gură cu compuși sintetici și toxici, cât și antibioticele ucid bacteriile patogene, dar și pe cele sănătoase, cu rol protector.

Un nivel corespunzător de acid clorhidric din stomac este un al doilea compus critic necesar pentru această conversie către oxidul nitric. Deseori, când sunt probleme gastrointestinale, există și deficiență de acid clorhidric. Inhibitorii cu pompă de proton reduc acidul gastric și sunt asociați cu evenimente cardiovasculare crescute, foarte posibil din cauza impactului lor asupra producției de oxid nitric.

Populațiile vulnerabile din actuala pandemie cu COVID-19 pot avea niveluri mai scăzute de oxid nitric produs endogen. Pacienții cu inflamații vasculare cronice, cum ar fi diabetul de tip 2, sindromul metabolic, boala pulmonară obstructivă cronică, obezitatea și tulburările autoimune  pot produce mai puțin oxid nitric.

În plus, oxidul nitric scade aproximativ cu 10-15% pe un deceniu de viață, contribuind în mod clar la un nivel de scădere a vitalității la vârstnici.

Aproximativ 50-55% din populație prezintă defecte genetice de metilare, contribuind la probleme de toxicitate, care vor modifică cursul normal al producției de oxid nitric.

Mulți cercetători care au analizat oxidul nitric și impactul acestuia pe o perioadă de zeci de ani au constatat că epuizarea acestuia poate sta la baza oricărei afecțiuni, indiferent unde se află în corp.

Alimente care stau la baza producției de oxid nitric

Nitrații din plante nu sunt la fel că nitriții și nitrații care se regăsesc în mezelurile procesate. Aceștia sunt transformați în nitrozamine dăunătoare, care sunt corelate cu un risc crescut de cancer. Deci această distincție este esențială! Nitrații din legume și fructe stau la baza producției de oxid nitric.

Rucola și sfecla roșie au conținutul cel mai ridicat de nitrați necesari la producția de oxid nitric. Spanacul, frunzele verzi, frunzele de coriandru și varza sunt de asemenea surse foarte bogate de nitrați.

Țelina, prazul, ridichile, andivele, vinetele, busuiocul și morcovii sunt, de asemenea, surse decente de nitrați utilizabili.

Fructele și legumele bogate în vitamina C pot îmbunătăți nivelul de oxid nitric prin creșterea absorbției acestuia.

Pepenele verde este cea mai bogată sursă de L-citrulină, un aminoacid care poate fi transformat în oxid nitric.

Spirulina este bogată în vitamine și minerale sănătoase, clorofilă protectoare a celulelor și poate crește și nivelul de oxid nitric.

Alunele, nucile și semințele au un conținut ridicat de L-arginină, aminoacid implicat în producerea de oxid nitric. Se poate lua și supliment cu l-arginină.

Usturoiul poate stimula nivelul de oxid nitric prin activarea enzimei care ajută la conversia oxidului nitric din aminoacidul L-arginină.

Antioxidantul cu rol de stimulare mitocondrială, Coenzima Q10, se găsește în carne și fructe de mare și ajută la menținerea rezervelor de oxid nitric în organsim. Se găsește și sub formă de supliment.

De asemenea, exercițiile fizice pot crește în mod semnificativ producția intrinsecă de oxid nitric a organismului, cât și un nivel adecvat de vitamina D contribuie la o bună producție.

Am încredere că aceste informații îți vor fi de folos și te vor ajuta să te asiguri că nu vei dezvolta o deficiență de oxid nitric sau că o vei corecta dacă există!

Aștept comentariile tale pe pagina noastră de Facebook Hello Sănătate și pe canalul YouTube! Sănătate și pe curând!

Etichete articol:
Articolul anterior
6 pași pentru a rezolva problemele de glicemie – VIDEO
Articolul următor
O „radiografie” a bolilor celor mici – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
Sănătate integrativăVideo
Meniu