Trăiește sănătos cu Simona, Video

Alimente și suplimente pentru bună-dispoziție – VIDEO

Autor:

Buna-dispoziție nu este influențată doar de gândurile care ne trec prin minte în fiecare secundă de viață, ci și de acțiunile noastre zilnice, dar și stilul de viață și cel alimentar pe care îl alegem.

Vezi toate articolele despre:

Despre alimentația optimă pentru o stare de bine pe termen lung au vorbit Simona Dragomir și invitata ei, dr. Ruxandra Constantina, medic de familie, competență în apifitoterapie.

Cum echilibrăm psihicul prin alimentație?

Buna-dipoziție poate fi obținută, în primul rând, privind lucrurile cu realism și fiind convinși că ceea ce se află pe lista care așteaptă soluții se va rezolva. Este nevoie de un echilibru între interior și exterior, între alimentație, hidratare, mișcare și ceea ce trăim la nivel psihic și emoțional, dar și cum dormim.

O dietă echilibrată, care să ne mențină sănătoși, include acizi grași omega 3, proteine, glucide, lipide sănătoase, fibre, minerale, antioxidanți, dar cercetările au arătat că există alimente care consumate regulat ne pot influența și echilibrul emoțional.

Serotonina, numită și „hormonul fericirii”,  este un neurotransmițător sintetizat la nivelul crierului și al intestinului din triptofan, un aminoacid regăsit în proteine. Deficitul de serotonină determină stări de tristețe, anxietate sau panică și chiar depresie. Prin urmare, trebuie să ne asigurăm că alimentația include pește, fructe de mare, carne de curcan, de pui, ouă, nuci, semințe, banane și lactate acide, pentru a nu avea dezechilibre le nivel psiho-emoțional.

Un element bogat în vitamine din grupul B, calciu și potasiu este cacaoa. Aceasta are proprietăți antioxidante și contribuie la creșterea nivelului de serotonină și endorfine.

Cum ne ajută plantele adaptogene?

Conversia triptofanului în serotonină este activată de vitamina D, un hormon cu rol de vitamină. Pentru a asigura organismului resursele necesare menținerii unui nivel optim de serotonină. Super VITAMIN D3 este un supliment alimentar care menține sănătatea oaselor și contribuie și la absorbția normală a calciului și fosforului. Alături de alimentație și mișcarea în aer liber, un ajutor în menținerea bunei dispoziții sunt și plantele adaptogene. Rhodiola Rosavins este un produs care poate crește rezistența la stres, are efecte antioxidante, tonic-adaptogene și neuroprotectoare. Ashwagandha și Bacopa Monnieri, sunt alte două plante adaptogene cu efecte asupra bunei-dispoziții. Ashwagandha este un bun tonic nervos care contribuie la susținerea capacităților fizice și mentale în caz de slăbiciune sau extenuare. Bacopa Monnieri ajută la îmbunătățirea memoriei, concentrării și controlului stresului.

Dacă doriți să aflați mai multe, vă invităm să urmăriți întreaga emisiune, aflată la începutul acestui articol. Puteți afla de ce suntem tot mai agitați și stresați, cum ne ajută stilul de viață în gestionarea stărilor emoționale, ce alimente trebuie consumate și ce rol au în menținerea bunei-dispoziții.

Vizionare plăcută!

Etichete articol:
Articolul anterior
Ce trebuie să știi dacă îți vâjâie urechile? – VIDEO
Articolul următor
Cum prevenim deficiența de enzime? O cauză comună în toate afecțiunile – VIDEO
Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
Trăiește sănătos cu SimonaVideo
Meniu