Sănătate, Sănătate integrativă, Video

Acțiuni esențiale pentru o imunitate puternică – VIDEO

Autor:
Niciun comentariu

Bine te-am găsit! Sunt Raluca Schachter și azi aș dori să te întreb: tu știi de unde vine de fapt o imunitate puternică? Aceasta nu se obține printr-o pilulă, ser sau supliment. Nu vine nici de la folosirea agresivă a produselor antibacteriene sintetice și crearea unui mediu steril, fără „microbi“. Nu este vorba despre o pilulă miraculoasă sau o băutură sau plantă minune.

Vezi toate articolele despre:

Așadar, de unde „vine“ imunitatea? Vine din acțiuni normale pe care oamenii le-au făcut de mii de ani, știind instinctiv ceea ce este bine pentru ei. Societatea modernă a uitat aceste aspecte sau le desconsideră.

Alăptarea: primul pas pentru o viață sănătoasă

Acesta este primul pas pentru o viață sănătoasă. Laptele matern este primul aliment perfect pentru bebeluși. Acesta conține toți nutrienții esențiali, anticorpi și alți factori importanți pentru o dezvoltare adecvată a copilului. Nu poate fi replicat.

Laptele matern conține de asemenea factori antimicrobieni, enzime digestive, hormoni și factori de creștere care sunt importanți pentru o protecție pasivă împotriva infecțiilor și afecțiunilor mediate de sistemul imunitar.

Noroi, ferme tradiționale, animale domestice

Ai văzut vreodată un copil mâncând pământ? Desigur, ai văzut bebeluși care introduc multe obiecte în gură…

Mulți părinți intră în panică când se întâmplă aceste lucruri, dar există acum dovezi științifice care confirmă că astfel de acțiuni naturale și instinctuale sunt, de fapt, normale. Ceea ce face un copil atunci când introduce diverse obiecte în gură este să permită sistemului imunitar să exploreze mediul înconjurător. Nu numai că aceasta permite un exercițiu pentru sistemul imunitar, care va fi necesar pentru protecție, dar joacă și un rol critic în procesul de învățare a imunității imature, despre ceea ce trebuie ignorat.

Există două studii importante care s-au efectuat și trebuie menționate la acest capitol: PARSIFAL (Prevention of Allergy – Risk Factors for Sensitization în Children Related to Farming and Anthroposophic Lifestyle) și GABRIELA (Multidisciplinary Study to Identify the Genetic and Environmental Causes of Asthma în the European Community Advanced Study). Acestea au demonstrat că acei copii care au crescut în medii rurale, unde li s-a oferit expunere la o varietate de microbi, cum ar fi fermele tradiționale, sustenabile, sunt protejați de astm și manifestări alergice, afecțiuni foarte dependente de starea sistemului imunitar!

 Alimentație și stil de viață sănătos

Acțiunea benefică asupra sistemului imunitar nu se oprește doar la a fi alăptat, a mânca sănătos în copilărie, a fi expus la pământ, microbi și animale… O alimentație neprocesată, fără substanțe toxice, ar trebui să continue pe parcursul întregii vieți. Alimentația procesată, toxică și lipsită de diversitate stă la baza celor mai multe boli și a unui sistem imunitar deficitar.

Pune accentul pe carne de calitate, ouă, legume și fructe (în moderație), grăsimi și uleiuri neprocesate (ulei de cocos, unt, ulei de măsline, grăsimi animale), lactate crude fermentate (în moderație, dacă nu sunt alergii), supă de oase concentrată, legume fermentate în saramură, alune, semințe și nuci crude, cereale integrale (în moderație, preferabil fără gluten).

Natură ne oferă resurse uimitoare pentru a menține un sistem imunitar puternic. Pe lângă alimentație, unii dintre nutrienții preferați pe care îi folosesc în programele mele de sănătate sunt combinații personalizate de minerale și vitamine (care ar putea include vitaminele A, D, C, zinc și seleniu),  plante medicinale precum astragalus și andrographis, ciuperci medicinale,  pre și probiotice. Sunt câteva dintre elementele unui arsenal puternic împotriva atacurilor asupra sistemului imunitar.

Somnul și impactul lui asupra imunitățîi

Orele insuficiente de somn sau orele târzii de culcare pot afecta imunitatea într-un mod semnificativ. Suprarenalele tale riscă să se epuizeze dacă nu ai un somn de bună calitate între orele 10:00-2:00 AM. Mulți oameni cu care lucrez de obicei întreprind tot felul de activități în aceste ore, care induc agitație în loc de calmare… Dar odată ce își modifică orele de culcare, se simt surprinși de impactul imens pe care această schimbare o are asupra stării de spirit, a poftei de mâncare de a doua zi, precum și asupra imunității. Atunci când imunitatea este scăzută, chiar și o noapte nedormită este suficientă pentru a te face vulnerabil la boli.

Reducerea stresului și plantele adaptogene

Un nivel de stres ridicat pe o perioadă lungă de timp este unul dintre factorii principali în suprimarea funcțiilor sistemului imunitar. Nu poți întotdeauna schimba situațiile din viață care îți generează stress, dar cu siguranță poți schimba și îmbunătăți modul în care răspunzi la aceșți factori. Din fericire, există o multitudine de tehnici de relaxare mintală disponibile și le poți urma pe cele cu care rezonezi cel mai mult. De asemenea, cu ajutorul introspecției și analizei de sine, vei observa acele gânduri și emoții negative și repetitive care apar în fiecare zi. Odată conștient de acest „program“ pe care îl rulezi la nesfârșit, poți lua decizia de a-l schimba.

În plus, plantele și extractele adaptogene, cu rol de adaptare a organismului în fața stresului, oferă un ajutor deosebit și devin chiar necesare pentru multe persoane din societatea modernă. Printre cele mai cunoscute și eficiente sunt: ashwagandha, rhodiola, l-theanina, ginseng, schisandra, astragalus.

Exercițiile fizice cresc imunitatea

Exercițiile fizice de câteva ori pe săptămână cresc imunitatea prin creșterea metabolismului, eliminarea patogenilor din corp și reducerea hormonilor de stres, care pot crește riscul de îmbolnăvire.

Ca și în cazul alimentației, nu există un tip de exerciții potrivit pentru toată lumea. Este vital să ne evaluăm nivelul de stres înainte de începerea oricărui tip de exerciții, pentru a face o alegere corectă. Activități fizice benefice sunt, de asemenea, drumețiile în natură, grădinăritul, înotul, mersul cu bicicletă etc.

Circulația limfei

Sistemului limfatic este și o parte esențială a sistemului imunitar care menține nivelul de lichide, combate infecțiile și produce celulele albe din sânge răspunzătoare de lupta împotriva patogenilor. Cele mai bune acțiuni pe care le poți întreprinde pentru a-ți ajuta sistemul limfatic sunt: tehnicile de respirație profundă, hidratare, dușuri alternative calde și reci, exerciții fizice, în special sărituri pe trambulină sau cu coarda, masaj limfatic.

În încheiere, sper ca aceste informații să te ajute să faci schimbări importante pentru sănătatea ta și sistemul tău imunitar! Aștept comentariile tale pe pagina noastră de Facebook Hello Sănătate și pe canalul YouTube! Sănătate și pe curând!

Etichete articol:
Articolul anterior
Abordarea multidisciplinară a pacientului oncologic – VIDEO
Articolul următor
INTESTINUL: Funcție imunologică și antibacterială – VIDEO

Nu am găsit niciun rezultat.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
SănătateSănătate integrativăVideo
Meniu