Nutriție

Pledoarie pentru alimentele „urâte“

Autor:
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 2 minute
Vezi toate articolele despre:

Vă mai amintiți povestea „Rățușca cea urâtă“ din copilărie? Ei bine, ea se poate aplica cu succes și cazul fructelor și legumelor sau al altor categorii de produse alimentare din marile lanțuri de magazine. Cum? Gândiți-vă doar la vorba aceea: „E prea frumos pentru a fi adevărat!“. Faptul că un măr sau un morcov arată perfect nu înseamnă că el este neapărat sănătos pentru cel care-l consumă. Ba mai mult, bătrânii noștri de la țară spun că prezența unui vierme într-un măr, de pildă, este un indiciu sigur că acel măr este bun pentru consum și nu a fost „îmbunătățit” cu niscaiva chimicale.

Îi puteți vedea în fiecare zi, în orice sector de produse ale supermarketurilor: cumpărătorii crispați, alegând şi înotând prin grămezi de fructe şi legume proaspete, căutând produsele cu o formă perfectă pentru a-și umple cărucioarele cu ele.

Doug Rauch, fostul președinte al Trader Joe’s, din Boston, SUA, speră că va schimba atitudinea consumatorilor americani față de cumpărarea alimentelor „imperfecte“ sau „expirate“. S-ar părea că pasiunea pentru cosmetica convingătoare alimentară este unul dintre motivele pentru care aproape 40 la sută din alimentele produse în Statele Unite ale Americii nu sunt consumate, şi experții consideră că cifra va continua să crească odată cu populația. Asta în timp ce în alte țări, aflate la limita de jos a sărăciei, rata mortalității asociată cu foamea continuă să fie una mult prea ridicată. Pentru a pune capăt acestui val de deşeuri alimentare masive, Doug Rauch face un pariu cu consumatorii și crede că tot mai mulți vor profita de salvarea alimentelor de destinația finală – tomberonul destinat produselor şi alimentelor ale căror date de expirare sunt aproape de final – şi le vinde consumatorilor la prețuri reduse.

Rauch a deschis în septembrie 2014, în cartierul Dorchester din Boston, un minimarket numit „Masa de zi cu zi“. Rauch şi echipa sa colaborează cu supermarketuri, ferme şi mari operatori conștienți de potențialul acestui proiect, inclusiv spitale şi hoteluri. Tabelul de zi cu zi al produselor alimentare este o selecție a celor mai importante alimente (lapte, pâine, ouă și alte produse de bază), pe care apoi le vinde locuitorilor Dorchesterului la un preț foarte redus. În plus, cumpărătorilor li se propun și mâncăruri gătite din aceeași categorie de alimente „urâte“. Scopul: oferă alimente sănătoase, nutritive pentru acelaşi preț pe care o familie l-ar putea cheltui pe fast-food, junkfood sau alte alimente mai puțin sănătoase.

„Tabelul de zi cu zi a ieşit din aria de alimente perfecte pe tot parcursul lanțului alimentar, du-te la deşeuri!“, afirma Doug Rauch, la inaugurarea marketului său „Masa de zi cu zi“. Ideea nu a fost lipsită de controverse. Criticii spuneau că Rauch încearcă să determine familiile mai sărace din Boston să cumpere alimente mai puțin sigure, dar Rauch a contraargumentat cu cifrele statistice care arată că mai mult de 17 de milioane de americani au fost consumatori de produse alimentare nesigure la un moment dat, în 2012.

Sursa:

  • futurefood2050.com/selling-consumers-on-ugly-food/
Etichete articol:
Articolul anterior
10 lucruri pe care trebuie să le știi despre grăsimi
Articolul următor
Cinci greșeli elementare pe care le facem în bucătărie

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Nutriție

Te-ar putea interesa și:

Meniu