Coord. Ovidiu Bojor: Afecțiunile aparatului respirator. Medicină integrativă și terapii holistice

Timp citire aprox: 2 minute

Dr. Farm. Ovidiu Bojor coordonează prima carte de medicină integrativă despre „„Afecțiunile aparatului respirator“. Volumul este scris de un colectiv de autori, personalități marcante ale lumii medicale, și nu numai, din România, dintre care îi amintim pe Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, Acad. Prof. Dr. Adrian Restian, Dr. Biochim. Cristina Mateescu, Prof. Dr. Corneliu Moldovan.

Gripăimunitatemedicina integrativaraceala

În prefața acestui volum, Acad. Prof. Dr. Adrian Restian notează: „Cartea aceasta, privind utilizarea terapiilor complementare în tratamentul bolilor aparatului respirator, este mai mult decât binevenită, deoarece ea demonstrează posibilitatea sau poate chiar necesitatea existenței unei medicini integrative în care tratamentele convenționale să se împletească în mod firesc cu tratamentele naturale, în folosul pacientului“.

De la fitoterapie, nutriție la meloterapie și psihoterapie

Autorii demonstrează, în mod concret, că pe lângă mijloacele și metodele oferite de diferite specialități medicale (medicina internă, pneumologia, chirurgia, medicina de laborator și medicina imagistică), în prevenirea și tratamentul bolilor aparatului respirator pot fi folosite multe terapii complementare, cum ar fi fitoterapia, gemoterapia, apiterapia, ayurveda, dietoterapia, homeopatia, balneofizioterapia, kinetoterapia, acupunctura, reflexoterapia, bioenergia, presopunctura și meloterapia.

Cartea începe cu câteva noțiuni introductive despre aparatul respirator și afecțiunile respiratorii (tusea, sângerările nazale, rinitele acute, rinita alergică, gripa, sinuzita, faringitele acute, amigdalitele, traheobronșita, bronșitele cronice, emfizemul pulmonar, BPOC, astmul bronșic, pneumoniile, cancerul bronșic).

Dr. Farm. Ovidiu Bojor dedică un capitol utilizării fitoterapiei și aromaterapiei în afecțiunile aparatului respirator. Farm. Dr. Carmen Ponoran abordează afecțiunile respiratorii din perspectiva tratamentelor gemoterapice. Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi dezvoltă terapiile nutriționale în prevenirea și tratamentul maladiilor respiratorii, iar Prof. dr. Corneliu Moldovan vorbește despre rolul meloterapiei și colorterapiei. Ozonoterapia, abordată de Dr. Ștefan Tiron și Dr. Maria Marcvart, își are și ea rolul său în tratamentul afecțiunilor aparatului respirator. Pe lângă apiterapie, homeopatie, kinetoterapie, presopunctură sau acupunctură, volumul de față abordează și zone mai puțin cunoscute în tratamentul bolilor respiratorii, cum ar fi psihoterapia, bioterapia sau art-terapia.

Afecțiunile aparatului respirator, pe înțelesul tuturor

Cartea „Afecțiunile aparatului respirator“ este prima carte care reușește să reunească, de la medicația alopată la terapia prin artă, un număr atât de mare de terapii cu rol semnificativ în prevenirea și tratarea afecțiunilor aparatului respirator. Toate acestea sunt terapii care își completează și își potențează reciproc efectele curative. Cititorii vor afla din acest volum ce modalități de prevenire a bolilor respiratorii pot adopta, iar în caz de boală ce măsuri de primă instanță trebuie să ia.

Cartea „Afecțiunile aparatului respirator. Medicină integrativă și terapii holistice“, coordonator Dr. Farm. Ovidiu Bojor, a apărut la Editura Medicinas, la finalul anului 2019.