Prof. Dr. Gh. Mencincicopschi: Crezi că știi să trăiești?!

Timp citire aprox: 3 minute

Factorii biologici, sociali, culturali, spirituali își pun deopotrivă amprenta asupra omului. În acest context, abordarea omului, a sănătății lui, nu poate fi decât holistică, afirmă prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi în cea mai nouă carte a sa: „Crezi că știi să trăiești?! Alimentația și longevitatea. O nouă abordare holistică“.

alimentațiedietămencinicopschiNutrițierecomandarestres

Crezi că știi să trăiești?! Este întrebarea care ne dă de gândit încă din titlul celei mai noi cărți semnate de prof. dr. Gh. Mencinicopschi. Trăim într-o lume tot mai poluată, fie că vorbim despre aer, apă sau sol. Alimentele sunt tot mai rafinate, tehnologiile folosite modificând structura informațională a acestora. Toxinele ne bombardează din toate părțile. Stresul este dușmanul omului modern. Devenim tot mai dependenți și intoxicați de tehnologie (telefoane, tablete, televizoare etc.). Omul modern tinde să devină un „smombie“, termen pe care prof. dr. Mencinicopschi îl explică prin asocierea a două cuvinte: „smart“ și „zombie“. Așadar, crezi că știi să trăiești?

Cartea se deschide cu o rugăciune cu un mesaj impresionant despre experiența închisorii: „Închisoarea m-a învățat că adevărata libertate nu se află afară, în lume, ea se află chiar în tine dacă o cauți“. Cei obișnuiți cu scrierile distinsului profesor vor fi surprinși să descopere o carte „altfel“ despre nutriție, o carte care face „o paralelă între știință și credință, concluzionând că știința nu este opusă credinței. Din contră, știința fundamentează credința“.

„Cea mai arogantă idee a omului este aceea că poate ajuta natura“ (Constantin Noica). Pornind de la acest motto, prof. dr. Mencinicopschi vorbește despre aroganța omului care pare să fie în competiție cu Divinitatea, despre încercarea omului de a se pune pe sine în locul lui Dumnezeu-Creatorul.

Volumul „Crezi că știi să trăiești?!“ abordează hrana atât din perspectivă materială, cât și teologică, atât hrana trupului, cât și hrana sufletului. „Suntem ceea ce mâncăm, dar și ceea ce nu mâncăm, suntem ceea ce au mâncat străbunii noștri; mâncăm cum gândim și gândim cum mâncăm. (…) Știm că gândim, dar nu știm cum gândim. Datorită naturii sale duale, trup și suflet, omul, pentru a trăi și a rămâne sănătos, are nevoie de hrană, atât pentru trup, cât și pentru suflet, are absolută nevoie de mâncare și rugăciune. Așa cum mâncarea, aerul sunt respirația trupului, tot așa rugăciunea este respirația sufletului“, afirmă prof. dr. Gh. Mencinicopschi. Astăzi, din păcate, alimentul a devenit cultural, gol de informația divină, îmbolnăvindu-ne, afectându-ne viețile.

Prima parte a cărții este dedicată vieții, științei, credinței. Prof. dr. Mencinicopschi vorbește despre intoxicarea digitală, despre desocializare, despre aruncarea vieții noastre și a copiilor în existența virtuală. Pe lângă acestea, autorul subliniază rolul cuvântului divin în viața noastră, rolul legilor naturale ale vieții, rolul hranei în vindecare și autovindecare și, mai ales, despre importanța rugăciunii în prepararea hranei. Prof. dr. Mencinicopschi prezintă o analiză a pâinii sfințite, care are o valoare biologică, o putere de a hrăni corpul semnificativ mai mare decât în cazul pâinii nesfințite. Și tot aici este prezentat experimentul cercetătorului japonez Masaru Emoto, care a demonstrat că apa preia informație din mediul înconjurător: „Rugăciunea, cuvântul iubire determină formarea unor cristale armonioase, iar ura, cuvintele care rănesc induc formarea unor cristale diforme, nearmonioase“.

Postului îi este dedicat, de asemenea, un capitol important. Se vorbește atât despre postul ca restricție calorică, dar și de postul terapeutic sau de cel religios. „Postul autentic, voluntar, motivat și nu ținut de ochii lumii, îmbinând ambele aspecte, duhovnicesc – de departe cel mai important – dar și alimentar, este un mijloc puternic de stăpânire de sine, de înfrânare a poftelor, de întărire a voinței, de înălțare a sufletului către divinitate, de sporire în virtutea răbdării și smereniei“, arată prof. dr. Mencinicopschi. Prima parte a cărții se încheie cu un capitol dedicat familiei și societății, autorul venind cu câteva caracteristici distructive ale familiei moderne, dar și cu unele soluții.

Partea a doua a cărții este un ghid anti-îmbătrânire, cu care prof. dr. Gh. Mencinicopschi vine în sprijinul celor care vor să țină piept mai bine provocărilor lumii moderne. Chiar dacă îmbătrânirea este un proces natural, luând măsuri în ceea ce privește stilul de viață putem încetini acest proces, ne putem îmbunătăți mecanismele naturale de apărare ale organismului. În această parte a doua a cărții veți găsi informații foarte bine structurate despre alimentația diversificată și echilibrată, despre reducerea stresului, detoxifiere, insulină, alimente (legume, fructe, plante), vitamine și minerale utile în prevenirea îmbătrânirii precoce.

Vă invităm să citiți această carte. Vă asigurăm că vă va schimba perspectiva nu doar asupra alimentației, ci și asupra vieții în sine. Este o carte care poate că nu spune totul, dar lasă loc de gândit, de meditat, de analizat dacă chiar știm să trăim.

Cartea „Crezi că știi să trăiești?! Alimentația și longevitatea. O nouă abordare holistică“, autor prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, a apărut la Editura Dharana și poate fi găsită în librări