Nutriție

Creierul poate fi educat să aleagă alimente sănătoase

Autor:
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 2 minute
Vezi toate articolele despre:

În general, oamenii renunță la dieta pentru slăbire fie din cauză că resimt foame, fie pentru că resimt o poftă exagerată de alimente dulci și grase. Multe alimente nesănătoase dau dependență, dar ce s-ar întâmpla dacă ne-am putea antrena creierul să prefere alimente sănătoase? Ei bine, există cercetări care susțin că acest lucru este posibil.

Inversarea dependenței de alimente nesănătoase

Când facem exces de produse alimentare nesănătoase pentru o perioadă lungă de timp se provoacă o activare excesivă a sistemului de recompensă a creierului pentru produsele cu conținut ridicat de zahăr și grăsimi, ceea ce ne face să preferăm o gogoașă în detrimentul unei banane, de exemplu. Un nou studiu publicat în revista Nutrition & Diabetes sugerează că ar fi posibilă instruirea creierului în timp pentru a prefera alimentele sănătoase sau, altfel spus, să se realizeze o inversare a dependenței de alimente nesănătoase.
Cercetătorii de la Universitatea Tufts au realizat un studiu care a inclus 13 bărbați și femei. Dintre participanți, 8 persoane au luat parte la un program specific de pierdere în greutate, iar 5 participanți au fost plasați pe o listă de așteptare pentru acest program, ca grup de control. Pentru a afla dacă programul ar modifica circuitele neuronale, cercetătorii au folosit scanarea imagistică prin rezonanță magnetică înainte ca participanții să fie împărțiți în cele două grupuri și au repetat procedura șase luni mai târziu. Scopul scanărilor a fost de a investiga activitatea creierului în regiunea numită striatum, considerată a fi zona critică pentru procesarea recompensei.
Rezultatele au arătat că creierul celor din grupul care a participat la dietă s-a schimbat pe parcursul celor șase luni, comparativ cu persoanele din grupul de control. La finalul dietei, creierele lor au reacționat pozitiv la mai multe alimente sănătoase și mai puțin pozitiv la alimentele nesănătoase, cum ar fi cerealele cu zahăr și carnea prăjită de pui.

Cheia pentru o alimentație sănătoasă

Acest studiu a fost unul restrâns și cu siguranță mai este nevoie de cercetări pentru confirmarea valabilității. Această cercetare a inclus un regim alimentar destul de strict, care a fost conceput pentru a spori sistemele de recompensare ale creierului și dorința de alimente sănătoase. Concluzia ar fi că mâncatul sănătos pentru o perioadă prelungită de timp poate îmbunătăți această parte a creierului pentru oricine.
Când mănânci sănătos frecvent, înlocuiești alimentele nocive, cu cele sănătoase. Multe alimente nesănătoase creează dependență, dar odată ce începi să mănânci sănătos poți rupe această dependență. Dacă respecți această regulă pentru o perioadă suficientă de timp, nu vei mai aștepta cu nerăbdare să mănânci alimente nesănătoase.
Principalul aspect este să începi de undeva! Încearcă să elimini alimentele procesate în general. Încearcă să-ți pregătești propriile meniuri și să eviți ingredientele complicate, pe care nici nu le poți pronunța. Consumă cât mai multe alimente organice și evită pe cât posibil zahărul în dieta ta. Acestea reprezintă excelente puncte de plecare pentru a-ți antrena creierul să prefere alimentele sănătoase.

    Surse:

  • iflscience.com/brain/it-may-be-possible-train-your-brain-prefer-healthier-food
  • now.tufts.edu/articles/train-your-brain-prefer-healthy-foods
  • nature.com/nutd/journal/v4/n9/full/nutd201426a.html
Etichete articol:
Articolul anterior
Top 5 beneficii ale ciocolatei negre
Articolul următor
Cum scapi de grăsimi cu 5 superalimente?

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Nutriție

Te-ar putea interesa și: